torsdag 27 oktober 2011

Lite granris ...

... och lite lila ljung i en gammal hink, mer "utepiff" blir det inte.
-----------
Eldkorgen får bli blomkorg istället.
------------
Numera behöver jag inte gå till skogen för att plocka granris.
Vår nya granne har slutat klippa granhäcken mellan oss, så då ansar jag den på mitt sätt.
Gamla grannen var så noga med häcken, så han ville inte att vi skulle klippa den på våran sida, medan nya grannen inte bryr sig.
-----------
I slutet på förra veckan när jag tog de här bilderna, så krattade jag bort en massa löv och snyggade till på gården.
Idag har det blåst från sjösidan, så alla gula löv från asparna som växer på baksidan har lagt sig som en gul heltäckande  matta över hela gräsmattan och grusplanen.
Förra året när asplöven släppte kom vi lindrigare undan, för då blåste det inte lika kraftigt.
Jag tycker om träd, men inte lika mycket när de släpper löven.
------------

9 kommentarer:

Myran sa...

Vad fint du gjort. Nu har jag fått lite tips och inspiration. Med så enkla medel som med lite granris så kanske jag också kan åstadkomma något. Jag är urdålig på sånt här.

Miruschka sa...

Åh vilka fina bilder, vilken julkänsla jag får av dem med granris:)
Kram♥

Carina Sjölund sa...

Vad vackert du har dekorerat :)
Jag avundas dom som kan få så vackert :)
Kramen♥ god natt

Maria sa...

Go kväll! Ja fy prata inte om alla dessa löv, dom är överallt. Du har gjort så höstfint, jag var o plockade lite mossa förut får se vad det blir av det. Vilket fint torp ni har skönt att komma dit kan jag tänka mig.
Önskar dig en bra helg/kramen

Mina dagar sa...

Men så fint du gjort!!!!
TACK för inspirationen, jag kommer absolut att sno lite idéer av dig;)

Ha en fin fin helg!
Kram Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint du har bäddat för vintern, det ser så ombonat ut! Men när det gäller löv tycker vi olika, jag tycker det är så vackert med löv på marken.....ja, på träden också när det är den tiden...!
Agneta kram

Annelis hantverk sa...

Så vackert du har pyntat med underbara färger! Skönt att ha granriset så nära så slipper du pulsa fram i snön ifall du skulle velat ha mera till jul :)
Ha en fin helg!

Black Iris sa...

Ojoj, det här var verkligen mycket fint "utepiff"
Ditt älskade torp ser också ombonat och gott ut.

Kram Maidi

Landbohaven sa...

Rigtig gode billeder.
Tak for kigget.