lördag 28 maj 2011

Jag, en ...

... stensamlare.


Plocka stenar i grusgropen hemma hos min syster var ett midsommaraftonsnöje under många år. Vi hade som "tradition" att göra ett besök bland stenhögarna sent på kvällen. Oftast blev vi bitna av både knott och mygg, men vad gjorde det, när vi hade hittat kilovis med fina stenar.


En av dessa midsommaraftnar tog vi med oss spaden och gick ut i skogen och grävde upp ormbunksplantor, som har växt och blivit jättefina.


Jag blir varm och go´i hjärtat, när jag tänker på dessa stunder med min syster.


---------


Ha en skön helg ni som tittar in hos mig!


-----

3 kommentarer:

Black Iris sa...

Jag blir också varm och go i hjärtat över din berättlese.

Kram Maidi

Anonym sa...

Jisses! Jag har inte kunnat kommentera hos dig på evigheter! Blogger strular. Men nu kanske... Sten älskar jag också. Och de behöver inte vara runda, kantiga går också bra. Och du undrade om förljare, jag vet inte hur det funkar. Men det kanske är blogger som har spökat där med, du får prova igen.
Ha det gott!
Hulda

nattugglan sa...

ja blogger spökar..oberoende på va klockan är..hihi..jag tycker oxå om sten..skulle önska mej mera sten i min trädgård..Jag bär ju nog dit så fort jag hittar nån..finns nu inte så många här runtom..natti