fredag 3 juni 2011

Semesterväder ...

... som man får vara nöjd med.

Jag har semester hela juni och det kunde inte börja bättre.


Jag gick min vanliga runda på morgonpromenaden och det kändes som att det bara fanns jag och alla fåglarna. Det var så lungt och skönt och jag träffade inte på en endaste människa.


Kameran låg som vanligt i fickan och jag stannade på många fina ställen och fick sådana där "må-bra-känslor". Väl hemma igen, så fick det bli lite kaffe i skuggan tillsammans med min egen Pellekatt och grannens katt, som låg och lurade på varandra. Grannen är bortrest, så jag har lovat se till deras kanin. Han fick sin kaninfrukost, men inte blev han glad, utan fortsatte tjura i sitt hörn. Det kanske är värmen han inte tycker om.
Nu skall jag intaga mig en lättare lunch, men däri ingår inte gurka och tomat.
Tycker ni inte att det är lite läskigt med den där bakterien?
--------------------

6 kommentarer:

nattugglan sa...

så fin stråk du har att vandra.. de e nog härligt med vatten.. Ja visst är det läskigt ¨med bakterierna.. jag får va GLAD att vi har bara inhemska grönsaker i våra bybutiker..de ha ju menat att gurkan, salladen mm kommer från spanien , tyskland mm..Jag varnade nog min äldsta dotter som åkte med sin kompis till Italien idag..ät inga gurkor o sallad.Hellst ska det ju va kokt då är det ju bättre.. ha en bra semester hela juni.kram kikka

Annelis hantverk sa...

Ååh så underbart, riktig sommarkänsla!
Ha en fortsatt fin helg!

Bonsai-Anna sa...

Det ser verkligen underbart ut! Som vackra vykort. Jag ser på de spegelblanka vattnen... att du slipper den irriterande blåsten vi dras med dag efter dag här omkring.

Gunilla Dahl sa...

Så underbart vackert! /Kram

Anelma handarbetar sa...

Ååh så underbara sommarbilder. Önskar dig en skön semester och sommar.
Ha de gott. Kram Birgit

Anonym sa...

Vilken ljuvlig sommarbild! Nu har vi en härlig tid frmför oss!
Och nä, jag är inte ett dugg orolig för grönsakerna, jag äter som vanligt. Och orsaken till ehec vet man ju inte än. Och ingen har ju blitt dålig i Sverige, alla har ju vatt till Tyskland.
Och snart ska vi ha Grekisk sallad till lunch, bara okokt, men gott!
Men man är ju olika och alla reagerar olika på olika saker. Det viktiga är naturligtvis att man tara vara på sig och de sina, det mår man bra av.
Ha det gott!
Hulda