söndag 20 januari 2013

Ibland blir det fel!

Man ska tydligen inte skriva inlägg sent på natten för då blir det fel!
Det här är ett Paradisträd och ingenting annat.
Det är de som blommar så fint i torpet med små vita stjärnor.
 
 
Det här är ett Ödesträd som jag har två stycken av och som blommar i mitt köksfönster här hemma.
De växer med långa revor och håller jag inte efter dem, så kan de efter ett halvår täcka hela fönstret.
--------
Nu ska jag fixa lite söndagslunch, men jag berättar inte vad, för då tror ni att jag är vimsig på riktigt och tror att det är torsdag.
-----
Må väl!
 
Mando Diao - Den självslagne


22 kommentarer:

Carina sa...

Vilken tur man inte sprang iväg till affären och trodde man visste hur de såg ut :0
Ha det gott.
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Inte lätt att hålla reda på allt :)
Önskar dig en skön söndag!
Kram

Ezter sa...

Ärtsoppa? Eller annan soppa... Gott i kylan :)

Avslutat konto sa...

Man måste få vara lite snurrig ibland, annars kan man ju inte skapa ordning senare i tankarna och märka skillnaden! :))

Ha en fin söndag!
Linnea i Solglänta

Monica sa...

Dom "nya" Ödesträden är ju ännu finare än dom på torpet! :-D
Både rött och vitt mot det gröna - en sån måste jag köpa!
Ha det gott, kram, Monica

Anki sa...

Har ändå inte sett blommorna förut ;)
Det riktiga ödesträdet se väldigt fint ut - väcker "villhakänslan"...
Kram

En rosa fluga sa...

Aha, Paradis var det alltså ,-)))
Inte lätt att få lätt även på dagtid för mig ,-)))
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

Villa Ryttarängen sa...

Ha Ha! jag anade det men so what! ... pannkaka kanske? Kraaaaam Pia

Myran sa...

Jättefina blommor vilka de än är. Kanske skulle investera i nån av de.
Tack för tipset!

Vardag och flärd sa...

Ja, paradisträden vill ha sval vintervila för att blomma, jag har försökt i stugan men inte lyckats. Du får gärna skicka en reva av ödesträdet till mig om du ändå måste slänga!
Ha en fin ny vecka!
Kram Eva

Rapport till Vänfors sa...

Härligt att det växer i fönstren. Upptäckte att en av mina halvsovande pelargoner har fått knopp...å, vad jag känner hopp om vår då. Då vet jag att ljuset har återvänt och det sakta sakta är dags igen. Ödesträdet, blommar de året om eller har du lyckats trolla lite?
Ha en fin vecka.
Kram Annika

Anonym sa...

fin blomma kan det vara ärtsoppa eller pannkakor :)

Anonym sa...

Hej! Här har det varit en kall helg med -20 grader ute. Vi har ca 3-4 dm snö och solen har lyst. Jag ska senare i vår åka och köpa mig lite nya krukväxter till mitt rumsfönster. Ha det bra !

Anonym sa...

Så vackra blommor du har..och inte gör det något att det blev fel jag hade tyckt de var vackra vad de än hette...hhihihi..

Ha en riktigt fin vecka vännen
Ann-Louisekram

Carina Sjölund sa...

Man kan ju inte tänka på allt juu :)
Ha en fin start på veckan♥
Kramen♥

En rosa fluga sa...

HJÄLP vem av dina Vänner var det nu som vet hur man får in bilderna!?
Kan inte.......
Nu skulle man vara skärpt! ,-)))
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

En rosa fluga sa...

TACK, JA det var hos henne! ,-)
Jag har inte fått någon ordning på det ännu. Grrr, gubben är inte till någon hjälp han heller ,-)))
Får försöka med ena svärsonen ,-))))
KRAM och tack! Primrose ,-)

Rosa i huset i vitt sa...

Fina blommor ...
ha en bra vecka
kram Rosa

Gunilla sa...

Ja, virrigen är bara förnamn hos mig. Skyller på den höga åldern.
Har ni torpet långt hemifrån?
Har jag förstått rätt så bor ni också på landet och har dessutom ett torp? Vi har ju så långt till vårt torp så tyvärr så blir underhåll eftersatt.
Och pannkaka el ärtsoppa kan man ju alltid äta..
Kram från tant Gunilla

Oljekritan sa...

JOHJO visst kan det snurra till sig när man skriver sent om kvälla..trött men vill skriva ändå..Paradisträd. är fina stora och tacksamma..hade själv två st som jag klippt ner under åren och så ut som träd med tjock stam..tyvärr förfrös de fötterna i höstas då plötsligt kylan tog tag i balkongen..
Ödesträd, vad fint, det har jag inte sett nån gång..
godnatt och kram..imorn är det tisdag.

Katarina sa...

Det är roligt med blommor, och extra roligt när man lyckas sköta dem på rätt sätt så att de blommar :O)
På tal om vikt så har jag en arbetskamrat som säger att jag är lika bred som jag är lång. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det? ;O)
Kramar Katarina.

Mita sa...

Lite fel sätter krydda på tillvaron,hehe..
Kallas dom inte för penningaträd också?
Pannkisar på en söndag går alldeles utmärkt,ibland gör jag ugnspannkaka med bacon till söndags middag. Gott och mätt blir man**
Ja du till och med karlar kan toka till det med bilen..
Kramar♥