torsdag 30 september 2010

Så här fint ...

... väder är det ute idag, men jag får bara titta på det genom sovrumsfönstret.
Nu är jag däckad!
Har inte varit hemma från jobbet för förkylning sedan Honkong-snuvan härjade före jul 1969.
Blev ju som jag nämnt tidigare febrig den 19:e, men har kört på med hjälp av Alvedon.
Men..., i tisdags eftermiddag orkade jag inte längre,
Nu ligger jag hemma i sängen och har "dåligt" samvete för att jag inte är på jobbet.
Men, inte skall jag behöva ha det, eller ...

En stor kasse äpplen står ute på altanen och väntar på att få bli äppelbitar till paj, äppelkaka och äppelkräm.
Hoppas att de inte hinner ruttna innan jag orkar ta rätt på dem.

Den här fina figuren fick jag av yngsta dottern i helgen.
Hon tyckte att den liknade mig.
Jag blev glad och rörd.
----------

6 kommentarer:

bakom berget sa...

Men kära du! Inte ska du ha dåligt samvete för att du är sjuk. Det måste man väl ha rätt att vara. Fast jag vet vad du menar. När man är sjuk och hemma så sällan, känns det ju så. Det måste man lägga av med! Så ligg där du, med gott samvete och bli riktigt frisk innan du återvänder till jobbet. Äpplena håller sig nog ett bra tag! Den lilla flickan är ju jättesöt!
Krya på dig!
Kram Åsa.

Monica sa...

Snälla, du skall inte ha dåligt samvete.....är man sjuk, så är man det! Nu gäller det att du vilar & tar det lungt. Drick mycket varmt/kallt.
Åpplerna står säkert kvar på altanen! Vilken vacker figur du fått av din dotter.....ligg & titta på den också! Så ska du se att du snart blir frisk! Var rädd om dig. Monica.

Black Iris sa...

Är man dålig ska man absolut inte ha dåligt samvete för att man inte är på jobbet. Många kollegor blir riktigt sura om man kommer dit och snorar. De vill ju inte bli smittade.
Men jag vet hur det känns. På något konstigt vis får man ändå dåligt samvete.
Krya på dig och försök ha en skön helg.

Kram Maidi

bokhyllan sa...

Dåligt samvete, nej verkligen inte!
Krya på dig. Kram.

Monica sa...

Är du fortfarande sjuk? Om, så hoppas jag att du snart är på benen. Höstkram.

Roffes blogg sa...

Kram och krya på dej! Du är snart på benen igen och under tiden som du varit borta är du säkert saknad men de klarar sig vetdu det tror jag alla fall.
Kram som sagt goa männska!