måndag 27 september 2010

Höstsnuva ...

... är inte roligt. Har varit förkyld sedan förra söndagen och det vill verkligen inte släppa.
Jag brukar aldrig vara dålig, men nu sitter det i.
Efter jobbet idag tog jag mig en liten promenad med kameran, men bara på nersidan till sjön där vi bor.

Givetvis sken solen så fint från en klarblå himmel, men vinden var det lite kyla i.
Höstluft!

Efter allt regnande, så är det mycket vatten i bäcken.
Om man inte hade sett alla gula löv, så kunde man ha trott att det var en vårbäck.

Det här är mitt f d klädstreck som har fått bli stöd till min höstskrudade klängväxt.
--------
I helgen har vi varit på tvillingdop och det var så fint.
Saga Astrid Margareta och Emil Per Aleksander skötte sig exemplariskt.
Prästen var hur mysig som helst, men innan han gick lyckades han med att få igång larmet i lokalen, så det blev lite panik innan någon lyckades avlarma.
------------

6 kommentarer:

Monica sa...

Har försökt skriva till dig x flera idag....men ej lyckas....Error Error hela tiden.
Gör nytt försök i morgon.

Monica sa...

Jag vill tacka för de underbara bilderna från den vackra Svenska naturen. Vilken underbar berörande Blogg du har!.....sedan när man skriver hör man Elvis sjunga i bakgrunden.....wow för själen. I höger ögonvrå ser jag sedan de underbara bilderna av de små barnbarnens fötter & händer....berör djupt i hjärteroten! lyfter på hatten & återkommer. Krya på dig! Kram från mig.

Herr Nilssons Fru sa...

Who vilka fina höstbilder från vår otroliga natur. dubbeldop...o tvillingar...så gott. Gillar din lilla tänkvärt skylt. Så sann så.

Kramiz Anki N som svichade förbi

Monica sa...

Livets Goda stunder.....tänkvärt! Ja, dessa stunder måste man vara rädd om.....sen detta att vara ödmjuk för livet! Så sant, så sant!
Måste också säga att oavsett om vi har hittat vårt Paradis så självklart är våra två barn med respektive + snart fem barnbarn de som är det viktigaste i våra liv! Inget Paradis går före dem.....vi känner sådan glädje & ödmjukhet över att de finns & förgyller vårt liv. Livets efterrätt.....som många säger och den där lilla extra guldkanten på tillvaron. Oj, vad långt detta blev.....men fingrarn dansar så lätt på tangenterna med Elvis i bakgrunden...*fniss*
Önskar Dig en bra torsdag & jag återkommer.

bokhyllan sa...

Fina bilder. Tycker speciellt om den översta.
Utdragen förkylning är trist. Krya på dig.

Roffes blogg sa...

Jaa vilka fina bilder du tar <3
Kram på dej!

http://mibfilosoferar.zoomin.se