onsdag 28 juli 2010

Idag sol ...

... imorgon regn, säger de på väderleksrapporten.
Jag borde egentligen ha varit ute lite mera i solen idag, men det har varit lite dåligt med energi i mig. Visserligen blev det en stund ute när jag plockade lite röda vinbär, men sedan har jag rensat i dessa evinnerliga garderober. Igår körde jag en vända till Second-hand med sådant som jag inte använder. En del klädesplagg satt prislapparna kvar på.
Resten av dagen har jag ägnat åt "stökiga" rummet. Det är det rum som aldrig blir färdigstädat, eftersom det alltid ställs in saker där som man inte vill ha i resten av huset. T ex gamla ärvda möbler som man inte behöver, men inte vill göra sig av med.
Jag vet att jag skulle må så mycket bättre om jag skickade iväg alltihop, utan att tänka på vems de har varit.
Men, jag måste erkänna att jag har blivit mycket bättre på att göra mig av med ärvda saker, bara jag tar lite i taget.
Någon gång borde de väl ta slut!
----------

1 kommentar:

bakom berget sa...

Kul att vi har nästan lika bilder idag! Ja du, det där med att kunna göra sig av med saker...det är en konst. Jag har lärt mig, sakta men säkert. Men mycket av grejerna kan man ju sälja på loppis. Det är ju dessutom att slå två flugor i en smäll. Man blir av med en massa, samtidigt som man får in lite pengar.
Vi ska oxå få skitväder i morrn. Så att åka på loppis kan ju vara en idè.
Ha det så bra! Kram Åsa.