lördag 27 mars 2010

Loppislördag




-----------------------------
Idag har vi varit på Pingstkyrkans loppis i närmsta stad. Vi brukar inte besöka loppisar så ofta, men det var gubben som föreslog det och naturligtvis ville jag följa med, för jag tycker det är trevligt att strosa omkring och titta. Det var en väldigt fin loppis och välbesökt. Stundtals fick jag känslan av att vad skulle jag hit att göra, när det blev för trångt. Jag har hört talas om att den är väldigt omtyckt och att folk hänger på låset varje lördagmorgon vid öppningsdags.
Vi fick faktiskt några saker med oss hem också, bl a ett massivt furubord till köket, tungt som bara den. Det skall jag måla om i en ljus färg. Gubben fick också med sig lite böcker och en jättefin klockradio och jag ett grönt glasfat som var format som ett löv.
Efter det så var vi och fikade hos gubbens bror och hans fru, innan vi gjorde en liten avstickare till torpet.
-------------------------------------------

Inga kommentarer: