lördag 27 mars 2010

... ???


Vilket konstigt slut det blev på Körslaget! Först sade de att Team Gyllenhammar fick bli kvar och att Team Rongedal åkte ut, sedan ändrar dem sig plötsligt och så blev det tvärtom. Vilken miss!
Vi fick i alla fall våra räkmackor. Jag åtnjöt min i stearinljusets sken framför Tv:n och gubben satt och löste korsord i dunklet i köket och åt sin. Vi deltog lite halvhjärtat i att vi skulle spara el och delta i den världsomfattande manifestationen för miljön som pågick mellan 20.30 - 21.30 ikväll. Det är bra om alla kan hjälpa till på något sätt och att man får sig en tankeställare. Förra året var jag i Örebro när den här timmen inföll och då satt jag och min yngsta dotter med ett stearinljus tänt och Tv:n avslagen och hade ett minnesvärt samtal.
--------------------------------------------------

Inga kommentarer: