måndag 29 mars 2010

Järntråd




---------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Fick en rulle ståltråd av en arbetskompis för ett tag sedan. Hon visade mig hur hon gjorde små hjärtan utav tråden. Jag provade att göra några saker och tyckte det var kul. Man blir väldigt svart om fingrarna och den grova tråden är lite hårdjobbad, men med hjälp av en tång när det skall vara lite kraftigare böjar, så går det bra. Jag skall kolla i Panduro-katalogen om de har tråd som är lättare att jobba med. Just nu är jag på funderarstadiet och försöker tänka ut vad jag skulle kunna klara av att göra. Har ju sett på Tv hur de gör fina ljuskronor att hänga i taket, men än så länge nöjer jag mig med lite enklare saker.

Inga kommentarer: