söndag 14 februari 2010

Självkänsla på jobbet


Igår när jag städade bland mina papper hittade jag en artikel, som jag fått från KPA och som tipsade om ovanstående bok. Tyckte den verkade intressant. Arbetsklimatet på våra jobb lär ju inte bli bättre med all stress och alla krav, så det kanske kan behövas lite tips.
Ett utdrag ur min KPA-folder:
Vi tillbringar minst halva vår vakna tid på jobbet varje dag.
Därför är det så viktigt att vi har arbetsuppgifter som är stimulerande, att vi får bekräftelse på att vi gör ett bra jobb, att vi har arbetskamrater som vi trivs med och som vi kan samarbeta med. Men hur många av oss känner så? Det är många som mår dåligt på sina arbetsplatser av olika skäl. Det är inte alltid så lätt för den enskilde individen att kunna påverka organisationen, cheferna, arbetsuppgifterna eller arbetsklimatet.
Nina Jansdotter har skrivit boken "Självkänsla på jobbet" och arbetar som personlig coach och föreläsare i ämnet. Hon menar att alla kan arbeta med sin egen självkänsla för att på så sätt må bättre på jobbet.
-------------------------------------
Nina tipsar:
Sluta jämföra dig med andra.
Ta väl hand om din kropp.
Ge och ta emot komplimanger.
Omge dig med stöttare.
Minska på kraven.
Tänk positiva tankar.
Be om hjälp.
Var stolt över det du redan kan.
Sluta oroa dig.
Be din inre kritiker vara tyst.
-------------------------------------
Återpublicerat från http://www.ninajansdotter.se/
--------------------------------------------

1 kommentar:

Nina Jansdotter sa...

Hej

kul att du tog upp tråden från min bok.
Jag har skrivit en hel site om självkänsla också www.sjalvkansla.info så titta gärna in där :)

/nina jansdotter