onsdag 1 mars 2017

Ett plötsligt infall, ...

... när gubben gick och lade sig och hans dator blev disponibel, gjorde att jag fick lusten att kolla in bland era bloggar. Alla mina bloggadresser försvann med den andra datorn, så jag tittar in hos er som har kommenterat. Men, Primrose, dig kan jag inte hälsa på för du är inte "tillgänglig" står det.
-----
Ljuset börjar återvända och då vaknar jag till precis som björnen ur sitt vinteride.
Här har det regnat mest hela dagen, men vi har ett tjockt snölager, så det finns lite att ta av.
------
Snart är det dags att inta horisontellt läge i sängen.
Gubben och den svartvite katten snarkar högljutt redan.
----------
Må så gott alla!


14 kommentarer:

En rosa fluga sa...

Här är jag Primrose ,-)))
Så typiskt att du inte kan titta in hos mig!
Härligt med snarkande katt o gubbe, alla fall katt ,-))
Fin låt.
Kul att du satte in ett inlägg.
Ha det fint KRAM från mig Primrose ,-)

Eva-Lotta sa...

Det var ett bra infall du fick :)

Lisa i byn sa...

Trevligt att du gör ett inlägg i bloggen!
Kram Lisa

Monica sa...

Det var roligt att höra från dig, både i kommentaren i min blogg och här!
Det är så många, som slutat blogga och det känns lite tråkigt. Så jag hoppas att jag får höra av dig då och då!
Nu ska jag lyssna på Helen Sjöholm - gudanenådad röst!
Kram, Monica

Skaparglädje sa...

Tittut...Roligt att få livstecken från dig ibland.
En riktig innesittardag här idag. Fy, vad det snöar ute, stora, stora flingor och det lägger sig ett litet vitt täcke på gräset.
Kram!

Unknown sa...

Visst är det härlig att vi går mot ljusare och varmare tider även om det kan bli många bakslag innan den riktiga våren är här.
Ha det gott under tiden!Kram

Hajan sa...

Så underbart, vad glad jag blev efter din kommentar.
HoppS dU FÅR FLER SÅDANA INFALL
TUSEN TACK KRAM hAJAN

Vardag och flärd sa...

Helen Sjöholm, en av mina kvinnliga svenska favoriter!
Trots att det inte är riktig vår än får man vårkänslor av ljuset, nu är det en härlig tid innan allt spricker ut helt plötsligt.
Hoppas du återkommer snart med ett inlägg (jag är inte så flitig heller men jag tycker om bloggandet)!
Ha det riktigt fint!
Kramar Eva

Carina sa...

.....och själv håller jag mest till på instagram....betydligt
enklare, särskilt nu när jag bytt jobb och inte hinner med
att sitta så långa stunder vid datorn....eller det gör jag
ju, fast då gäller det jobbet!
Ha det gott.
Kram

Myran sa...

Hej där,
Har precis hittat tillbaka till bloggandet efter nästa två år. Massor av annat har tagit upp min tid. Men det var så kul att titta in till dig och se att du trots allt akickar upp lite sköna låtar.
Ha en go dag och fortsätt med dina fina inlägg.
Kram Inger

Anki Blue sa...

Hallå där tjejen :D

Fick en ingivelse till att söka upp min gamla blogg (som jag inte kommer in i), och naturligtvis tog jag svängen förbi dig då. DU HAR SKRIVIT INLÄGG! Vad kul (även om du inte låter det bli till en vana)!!! Hittade dig på Instagram visserligen, men kunde inte skriva HEJ TJEJEN där, då jag inte har något konto. Har ännu inte kommit till skott, då jag har jämnt skägg med både FB, Pinterest, Tumblr och den blogg jag startade upp i samband med problemen med den gamla. Fast å andra sidan, ändra dagen kanske jag ändå dyker upp så se upp :P KRAM tjejen / fr. Anki Blue

Evas Kvarnaro sa...

Tack för Helen Sjöholms vackra sång och musik, det är sällan radion spelar hennes låtar
hon har en guda-vacker röst.
Våren är här hos mig nu, barmark och 'våra' tranor har landat, det är väsen (sång) varje morgon och kväll nu men ingen dans ännu. Men tranorna har lovat att snart bjuder de upp till dans på ängarna, hi hi . . .
Må väl/ Eva

Katarina sa...

Hej Hej :) Kikar in och önskar dig en trevlig helg. Kul att du bloggar också. Tittar in på instagram någon gång i bland. Kram Katarina :)

Anonym sa...

Jag tycker du ska få fler infall under året. :) För du vet ju att alltid uppskattar dina musikval.
Njut du på av alla vårtecken som dyker upp.
Kram Bosse Lidén