söndag 15 oktober 2017

Hösten fortskrider och mörkret kryper närmare ...

... men det är bara att acceptera och göra det bästa.
Denna höst ser jag faktiskt på mörkret på ett helt annat sätt och det känns skönt. Förut har denna årstid inte varit min favorit.
Sommaren var inte något vidare i år och det märks på både blommor och fruktträd. Inga äpplen och vinbär blev det eftersom vi den 25 maj hade 5 minusgrader under natten och det som skulle ge frukt och bär frös bort. Det var tråkigt och jag minns inte att vi har haft så dålig skörd i trädgården någon gång förut.
-----
Ingen speciell resa har vi gjort, men vi var till Transtrand en vecka i augusti och den gav mersmak. Jag åker gärna dit igen och det är lagom avstånd att åka.
-----

Ha en fortsatt fin höst och var rädda om er!

7 kommentarer:

Hajan sa...

Åh vad roligt, vad jag saknat Dig här i bloggvärlden-
Jag är väl inte världens piggaste, men jag skall nog inte klaga
i alla fall i min ålder.
OI dag har jag fått en ny kamera av mina barn. Den förra lade av, han gick före mig.
nu skall jag lyssna på Carola., tack lilla gumman för raderna hos mig. De värmde skall du veta
kram från Hajan

Hajan sa...

Tusen tack det var underbart.

Eva-Lotta sa...

Vad kul med ett inlägg! På vårt lilla äppleträd fick vi ett äpple. Det stora har fler, men de är inte goda att äta...

Vardag och flärd sa...

Hösten är härlig, det är ett lugn som jag tycker om och det doftar gott i naturen. Och alla härliga färger! Mörkret kommer tidigt och speciellt idag när det är mulet väder.
Vi fick så dålig äppelskörd i år, som du säger så vet jag inte om det varit så något år tidigare.
Ha det fint!
Kram Eva

Monica sa...

Roligt att höra från dig igen!
Själv har jag alltid gillat hösten, lugnet efter sommaren...Bara det inte kom en vinter efter, för den gillar jag inte. men den brukar vara rätt så kort här nere!
Tråkigt att skörden blev så dålig för er i år, även här nere märks att våren var ovanligt kall!
Ha det gott, kram, Monica

En rosa fluga sa...

Hej!
Kul att du lagt in ett blogginlägg, jag tycker tvärtom att det var jobbigt när hösten kom ,-)
För att sommaren gick så fort och var kall o blåsig, men jag har vant mig nu, en riktigt fin dag idag ,-)
Synd att ni inte fått någon frukt, jag fick köpa plommon ,-)
Ha det jättefint
KRAM Primrose ,-)

Mita sa...

Hej,vad roligt med en liten hälsning. Jag önskar dig en fortsatt fin helg och ett Gott Nytt år♥
Kramar♥