onsdag 26 april 2017

I vanliga fall ...

... har jag hängt undan min vinterjacka vid den här tiden på året, men denna vår har den faktiskt fått hänga kvar i hallen. Den har fått värma mig då och då för våren som jag trodde var på väg - den kom av sig.


Idag har det både småsnöat och kommit flera hagelskurar.
Alla blomlökar har stannat upp och verkar inte ha någon större lust att fortsätta växa.
Det har blivit många fina och välbehövliga promenader efter vinterns stiltje på motionsfronten.
För övrigt är allt bra och den svartvita katten blir 16 år i vår.

Idag bjuder jag på en liten vårvisa!
-----
Ha det gott alla!

7 kommentarer:

Monica sa...

Min vinterjacka hängde jag undan för flera veckor sedan, men den har faktiskt fått komma fram då och då igen! Våren tar verkligen tid på sig i år! Och så plötsligt blir det väl sommar...
Vilken söt katt!
Kram, Monica

Hajan sa...

Tack kära lilla Äppleblom, har saknad Dig så länge. Välkommen tillbaka
Tack för den trevliga och rara visan.
Tänk att det är Valborgsmäss redan. Tänk så spännande det var när vi var unga. Nu vet de inte vad de skall hitta på, jag talade om
att vräker det inte ner snö eller regn, så är det underbart
när de sjunger in våren. Faktiskt tittade de på mig som
jag var från en annan värld Våren kan man ju fira, eljest är det ju bara skit. Dessa 2 herrar som bestämmer så mycket, man är ju livrädd
Har de inte fått lekt när de var barn,??? Ha nu en trevlig kväll
en varm korv och en brasa det räcker precis. kram från gamla Hajan

Lisa i byn sa...

Min vinterjacka hänger fortfarande på hatthyllan, använder den nästan dagligen.
Kul att se ett inlägg ifrån dig. Men jag tar ju del av alla dina fina bilder/inlägg på instagram.
Kram

Hajan sa...

Ha,ha hur dum får man bliva? Förlåt att jag glömde dig, du lilla kisse. Vilken hög ålder, så jättefin Du är.
Önskar Dig många år till, men är man "gaggig " aå är man, förlåt mig
kram från Hajan

Eva-Lotta sa...

Det är verkligen kallt nu. Hoppas det ändras snart, känns hög tid för lite varmare väder!

Vardag och flärd sa...

Tack för den härliga vårvisan, så mysigt när de sitter utomhus och sjunger och njuter av tillvaron.
Jag bär fortfarande vinterkläder men tjocka stövlar har jag ställt in i klädkammaren. Det är kallt! Tycker att vår, sommar och höst har skjutits mer och mer framåt. Tänk vilken fin höst vi kommer att få, min bästa årstid!
Ser alla dina fantastiska bilder på insta, önskar jag kunde ta fina bilder på vår vackra natur.
Ha det riktigt fint, vännen!
Kramar Eva

Anonym sa...

Tack för vårvisan. Jag gissar på att du nu hängt undan vinterkläderna.
Kram Bosse