fredag 10 juni 2016

Ja, då var det dags för ett litet inlägg igen ...

Vädret är njutbart och det finns inte något att klaga över.
Vardagen rullar på och allt är som det ska vara.
I helgen har vi ett barnbarn som fyller 10 år, så en och annan tårtbit kommer jag nog att bli bjuden på.
Det är många födelsedagar i vår familj denna månad och till och med jag fyller år - inte denna lördag, men nästa.
Min lagvigde är i torpet och håller på och donar och fixar med sin gamla båt som han har slipat och målat om. Han har lagt ner mycket jobb i vår med båten, så jag hoppas han får mycket glädje med den i sommar. Jag är inte någon båtmänniska, så jag får ägna mig åt andra saker istället!
-----
Många fina artister har försvunnit från vår fina värld i vår, så idag bjuder jag på en av dem - Freddie Wadling!
--------

Ha en fortsatt fin sommar och var rädda om er!
Kraaam!

12 kommentarer:

Ezter sa...

Då passar jag på att säga Grattis en vecka för tidigt!

Rosa i huset i vitt sa...

Grattis i förskott
kram Rosa

Monica sa...

En härlig månad att fira födelsedagar i! Vår familj har många i maj och det är inte heller så dumt!
Ha det gott, kram, Monica

skogsnuvan sa...

Här har det varit skitväder i över en vecka och bara någon grad varmt men det blir förhoppningsvis bättre.

Skaparglädje sa...

Jag är inte heller någon båtmänniska. Skönt att hitta en till.
Säger också Grattis i förskott.
Kram!

Vardag och flärd sa...

Jag har dig ju på instagram men inte alltid jag tittar där så nu säger jag stort GRATTIS i förväg! Saknar att du inte bloggar så ofta, jag gillar bloggen. (ja, jag vet att tiden inte räcker och det är lättare med IG!)
Hi hi, jag jobbar på ett marint företag men för mig är båt ett transportsätt, jag trivs bäst på land men gärna nära havet.
Hoppas du har en fin helg, vännen!
Kramar Eva

Anki sa...

Trevligt med födelsedagsfirande - Grattis i förskott!
Freddie Wadling - en fin artist ... tack för musiken :)
Ha det gott och njut av sommaren!
Kram

Lisa i byn sa...

Jag tycker att det är himla härligt att sitta i en liten båt. Vid kräftfisket brukar vi ha frukost med oss ut på sjön, om vädret tillåter.
Kram Lisa

Gunillasljusglimtar sa...

Säger också GRATTIS i först
kott så man inte missar når:) Vi har så många i Juni månad också! Så det blir mycket festande!
Vi ska väl lägga i våran lilla båt vad det lider,gubben är färdig med den nu! Ha en fin söndag finaste du! Kram Gunilla ♥

Polargrevinnan sa...

Grattis - det är kul att fylla år. Synd bara att åren går så fort.
Jaså du gillar inte båtliv. Det går jag men börjar bli lite stel i
lederna - man skall ju i och av båten. Vi har goda vänner som har
segelbåt så det blir någon tur på sommaren.
Gillar alltid dina skivor.
Ha det bra.
Kram Viola

UllaMona sa...

Hej, jag har en vänförfrågan till dig på ditt instagramkonto/ UllaMona

gotlandupochner.com sa...

Vackert foto och en tänkvärd duett. Visst är det sorgligt med "alla" fina artister som lämnat oss. Just nu tänker jag extra på Robban och Josefine Nilsson i Ainbusk Singers.
Jag hoppas du har det bra och njuter av sommaren 2016.
Kram Bosse