fredag 19 februari 2016

Go´kväll alla kära bloggvänner!

Tittar in här i denna sena timma! Jag antar att de flesta av er redan sover, men kanske att en och annan liksom jag håller sig vaken.
Jag hoppas att ni alla har det bra och att ni också kanske går och väntar på våren. Men, min längtan är än så länge inte så stor eftersom vi har haft det väldigt lindrigt i vinter med bara 4 veckors snö på marken. All snö försvann för en stund, men efter en natts lätt snöfall blev det vitt på marken igen.
------
Inga stora händelser här - allt är precis som vanligt och det är väl så det ska vara.
Till helgen ska vi givetvis ha barndop för vårt minsta barnbarn och det är ju en stor händelse. Barndop är så mysigt tycker jag.
Det blev ett kort inlägg som vanligt, men jag har just nu inte så mycket att skriva om.
Ha det bra alla som tittar in!
Kram på er!
(Hoppas ni tycker om musiken - Ted Gärdestad är en av mina favoriter.)

15 kommentarer:

Ezter sa...

Finns det någon som inte tycker om Ted? Tänk att han skulle fyllt 60 igår... Tragiskt att han inte orkade fortsätta.
Jag sov nog när du skrev inlägget, men nu är det morgon, dags att köra till jobbet. Lär vara glashalt, det var det redan igårkväll.. Ha en härlig helg, med dop och allt :)

Hajan sa...

Skall bli härligt på Söndag får vi bänka oss 21,45 på SVT1
ett långt minnesprogram med Ted, han skulle ju ha fyllt 60 år
här om dagen-

Det finns väl ingen som inte gillar honom

ha det bra önskar Hajan

Villa Ryttarängen sa...

Klart man gillar Ted. jag vill ha en egen måne är förknippad med tonårskänslor. Kraaam Pia

Skaparglädje sa...

Trots en "dålig" vinter så längtar man efter lite värme och sol nu.
Låter trevligt med barndop, det är ju ett tillfälle att umgås med släkt och vänner.
Kram!

Monica sa...

Nej, jag sov inte när du gjorde ditt inlägg, men jag såg det inte förrän nu...
Roligt att höra från dig igen!
Barndop är jättemysigt, ca 1 1/2 år sedan vårt minsta barnbarn, som fyller 2 idag (!) döptes!
Vårkram, Monica

Vardag och flärd sa...

Vad gör du uppe så sent, är du kvällsmänniska? Jag har all möda i världen för att hålla mig uppe till kl 10 men så är jag uppe tidigt.
Jag längtar inte så mycket efter våren, tycker det är ganska skönt nu och var sak har sin tid. När våren kommer blir livet mer stressigt.
Trevligt med barndop när släkten kan träffas och så är ju barnen i centrum. Förhoppningsvis blir det barndop här till hösten, vi väntar vårt 4:e barnbarn i augusti.
Ted och han musik kommer att leva kvar länge, han blev en legend efter sin korta tid i livet.
Ha en fin helg, vännen!
Kramar Eva

Meta sa...

Hihi det går sin vanliga lunk även här inget stort som händer det vanliga vid denna tiden födelsedagar och lite småutflykter. Vädret vill man helst inte se eller tala om, just nu snöar det och blåser som bara den det är till att hålla sig inne.
Tur man har datorn att fördriva tiden med.
Ha det gott i helgen och mys med barnbarnet.
Kram Meta

Unknown sa...

Mysigt med barndop!
Ha det fint i väntan på våren!
Kram

skogsnuvan sa...

Jo då visst längtar man efter våren speciellt en sådan här dag då det snöar på tvären och är grått och blåsigt och inte det minsta vårlikt

Katarina sa...

Här längtar vi efter vårvintern (som vi kallar den) innan den rätta våren kommer. Vårvintern är ungefär mars och april när solen står som högst på himlen, man kan sitta ute på isen i bara kortärmat och pimpla, grilla och må gott. Åka skoter eller slalom. Max -3 grader.
Sen får våren komma :)
Här snöar det för fullt i dag. Har varit hemma och sjuk sedan i måndags, men i morgon ska jag gå och jobba. Kul att du är in och bloggar. Kram Katarina :)

Annika Christensen sa...

Jag gillar korta inlägg för det orkar man läsa.
Teds låtar är fantastiska vilka texter.
Såg programmet och blev lite vemodig så trist att han kände så.
Allt gott
Annika

gotlandupochner.com sa...

Det är klart att jag tycker om musiken du väljer. Det var vemodigt att se hyllningsprogrammet i söndags. Tänk att texterna och musiken fortfarande håller. Kram Bosse

Anki Blue sa...

Hejsan Äppelblomman
Men vad kul att du tittade förbi :D Tack för idén med 'baksidan'
också, den hade nog förblivit tom annars. Jodå, här är det prima.
VÅREN är ju på g. Min favoritårstid alla kategorier. NJUTER av både
sol och bakslag å vad det än må vara.

Jag har inte Instagram - än. Hamnar där bara via Pinterest. Men
mobilen är kaputt, så vem vet med en ny...
Missade tyvärr Ted´s minnesprogram. Har alltid gillat hans musik
och broderns, Kenneth, texter. En stor förlust.

Krama den nydöpta gullungen från mig och var
rädd om DIG och de DINA
KRAMIZ fr Anki

Hajan sa...

Så fint att Du hör av Dig. Det är alltid roligt och
Ted Gärdestad älskar vi alla.

vi hörs snart igen hoppas jag

Michiko Johnson sa...

Thank you very much to coming see me and you are still enjoy with Musiken fortfaranse haller I was hoping was alright for you ...
hope you have the same weather as me .We had still very hot days.
Kram Michiko