tisdag 10 mars 2015

Snösmältningen ...

... har kommit igång ordentligt och plusgraderna under dagen har gjort att snöhögarna snart är ett minne blott - i alla fall för den här gången. Men, visst kan det bli ett och annat bakslag, men då ligger det inte kvar så länge.
Har börjat småstäda lite utomhus, men den stora städningen får nog vänta 14 dagar tror jag. Det är fortfarande tjäle i marken.
Jag kan inte bjuda på några vårtecken annat än den brusande bäcken som jag går förbi på min promenad. Inga vårlökar visar sig ännu, men jag vet ju att så småningom får även jag njuta.
Dagens musik anknyter till Polarpriset!
Åsså gillar jag ju countrymusik.
----------
Ett litet visdomsord får bli min avslutning för idag:
-----
"Jag saknar dig"
måste nog vara de finaste orden man kan höra.
Att få veta att ens närvaro betyder något
i någon annans liv.
----------
Må så gott i vårsolen och kram från mig!

13 kommentarer:

Hajan sa...

Tack du kära bloggvän, många tänkvärda ord att värna om.
Musiken vae ju bra Polarpriset
såg i går kväll, att det var ett bra val.
Du är jätteduktig med dina val av låtar.
kram Hajan

Vardag och flärd sa...

Ja, lite våraning hos er också! Men jag säger att låt våren komma sakta och försiktigt, jag vill njuta av vartenda litet steg. Tjoff säger det så är det sommar och vi undrar var våren tog vägen.
Ha en fortsatt fin vecka, vännen!
Kramar Eva

Mmatilda sa...

Underbart med en brusande vårbäck! Här uppe i norr ligger snöhögarna nog kvar ett tag till...
Ha det bra!

Rosa i huset i vitt sa...

Härligt med vårsolen
kram Rosa

Ezter sa...

Ja, det är en härlig tid nu! Bakslag, ja det kan det bli, men som du säger, de varar inte länge iallafall!

Monica sa...

Vilket underbart vackert vårtecken med en bäck som porlar!
Här har vi haft vår länge, ingen snö att tala om i vinter.
De första vårblommorna, snödroppar och vintergäck, är nästan överblommade!
Det är stora skillnader i vårt avlånga land, men ni är snart ikapp!
Vårkram, Monica

Evas Kvarnaro sa...

När jag ser din fina bild tänker jag på sången, 'vintern rasar ut bland . . .
Våren är på intågande, den ena dagen sol o varmt, den andra iskalla vindar.
Våren ska skynda långsamt.

Må väl/ Eva

Anki sa...

Härliga dagar nu när våren har tagit lite fart... bakslag kan fortfarande komma, men brukar som tur är bli kortvariga. Härlig bild på den ystra vårbäcken.
Tror vi har ganska lika musiksmak... jag gillar också country :)
Ha det gott!
Kram

skogsnuvan sa...

Jag gillar också den sortens musik och så bra att dom tjejerna fick priset. Forsande bäckar är väl om något ett vårtecken

Polargrevinnan sa...

Jag håller med att en brusande bäck är ett gott vårtecken.
Du hittar så bra musik. Country gillar jag.
Ha det bra.
Kram Viola

Unknown sa...

ja visst är det härlig tmed vår

Gunilla sa...

En liten vårhälsning från mig till dig! Efter att ha sett flygbilden över bygden där du bor så förstår jag att ni har mycket vatten omkring er. Det är något jag saknar här...det är ungefär en mil...tror jag till vatten..då är det Mälaren som gäller..
Ja..Ted Gärdestad var en alldeles speciellt begåvad och känslig person..hans musik tror jag nästan alla kan känna igen..Det sitter liksom kvar.
Önskar dig en trevlig helg kram från Gunilla

Gunilla sa...

En liten vårhälsning från mig till dig! Efter att ha sett flygbilden över bygden där du bor så förstår jag att ni har mycket vatten omkring er. Det är något jag saknar här...det är ungefär en mil...tror jag till vatten..då är det Mälaren som gäller..
Ja..Ted Gärdestad var en alldeles speciellt begåvad och känslig person..hans musik tror jag nästan alla kan känna igen..Det sitter liksom kvar.
Önskar dig en trevlig helg kram från Gunilla