måndag 10 november 2014

Ja, igår var det Fars Dag ...

... och den lille 4-årige gossen på bilden har hunnit fylla 66 år, gifta sig med mig och blivit far till våra 4 barn.
Av det lockiga håret finns det inte så mycket kvar, men det är ju insidan som räknas heter det ju.
Pojkarna ringde och gratulerade sin far, äldsta dottern och hennes familj bjöd på god mat i fredagskväll och yngsta dottern sjöng in pappas favoritlåt "Blue eyes crying in the rain" och skickade via datorn till honom.
-------
-------
Må så gott och ha en bra vecka!
Regnet kan vi inte göra något åt, men anstränger vi oss, så kan det bli bra ändå!

20 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Det var en rar liten gosse, syns redan då att han var något att bygga på!
Så fint av dottern att sjunga för sin pappa, mycket vackert!
Ha en fin vecka, trots gråväder, det kan bli bra ändå!
Kramar Eva

Hajan sa...

Vet Du jag känner igen denna sång, men på ett annat vis Jag
var med i Frälsningsarme`n i många år, som flickscout .Där sjöng vi denna, men kommer inte ihåg vad den hette då.
Känner så väl igen melodin.
Jättegullig berättelse du gav oss,
det är härligt med minnen.

tack från Hajan

Ezter sa...

Vilken söt liten pojke!

Monica sa...

Vilken röst hon har, er dotter, som en spröd silverflöjt!
Roligt att alla barnen gratulerade (det gjorde våra också), även om jag egentligen tycker att Fars dag och Mors dag är kommersiella jippon...
ha det gott, kram, Monica

Unknown sa...

Vilken rar pojke med fantastiska lockar! Är han lika rar idag förstår jag att han blev så fint uppvaktad. Så fint av dottern att sjunga för pappa och snällt att du delade med dig. Det är en fin sång och hon sjunger väldigt finstämt.
Ha det fint!
Kram

Anneli sa...

Fint foto!
Kan tänka mig att mannen är lika söt idag................
Vi har nästan slutat fira farsdag och morsdag här hemma, det hinns liksom inte med på något vis.
Så tråkiga är vi............

Ha det gott,
kramar Anneli

En rosa fluga sa...

Då får vi anstränga oss ,-) för här det regnat! SÅ söt liten kille med sånt vackert hår ,-)
Fint firande fick han också ,-)
Ha det fortsatt jättefint KRAM Primrose ,-))
Pojken med guldlockarna, som blev din ,-)

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Åhhh vilket fint inlägg!
Sååå söt liten pojke! Säkert är han ganska söt idag också...
Underbar, underbar sång.

Ha det så gott
Kramar Anncathrine

Mmatilda sa...

Ni har fina barn att vara glad åt!

nattugglan sa...

Oj vilket hår..får säga som min mamma brukar säga "han har sååå vackert hår",hon säger det om alla som har lite lockigt o tjock..Jag hörde inte sången , inget kom fram. Dottern va också duktig som bjöd på mat. Här va flickorna hem...ja inte Annica som är i Sverige men hon ringde.Leif är ju hem hela tiden. ha en bra dag

Evas Kvarnaro sa...

Tänka sig så gullig man var, vilka lockar ...ja tiden den går, ja jag vet.
Då är jag och din man i samma ålder, jag född mars 1948.
Vilken vacker röst och fin sång dottern framförde till honom.

Må så gott/ Eva

Anonym sa...

regnet liksom ingår i november :)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fin bild av gossebarnet! Som nu blivit en man! Härligt.
Agneta kram

Oljekritan sa...

trevligt gulligt med sången, det är insidan som gör att utsidan alltid är god..Far är rar, och blir glad av strumpor, eller hur...min pappa fick en pyjamas, det var tacksamt..Kram Karina

skogsnuvan sa...

Var inte den melodi en läsarsång eller kanske frälsningarmesång. Vacker är den i alla fall i den där tappningen och med den silverstämman

Anki sa...

Så söt liten gosse :)
Härlig röst hon har er dotter... känner igen melodin, men kan inte placera den.
Ha det gott!
Kram

Lisa i byn sa...

Så söt bild på din man. Vist är det lite småkul med mor och fars dag.

Kram Lisa

Anonym sa...

Vilken underbar bild och så fina lockar och fina kläder. Saknar detta på många barn idag, mycket ska var så tufft.

Rosa i huset i vitt sa...

Härlig bild ...vi blev bjudna av vår äldsta dotter på farsdagsmiddag ...sånt värmer även i ett modershjärta
ha en fin helg
kram Rosa

Myran sa...

Vilken fin sång! Tack för tipset. Den ska jag försöka förmedla till en tjej jag känner som har en näst intill likadan röst. (Hoppas det är ok.) Sitter ju som en smäck till den rösten. Underbart!