torsdag 9 maj 2013

Veckans händelser i korthet

I måndags var vi på marknad i Grythyttan för första gången.
Vädergudarna var inte med oss och vi frös som bara den, men mest synd var det om alla marknadsknallar som var tvungna att stå stilla i kylan.
Lite inköp blev det bl a mjuka fina barnkläder till yngsta barnbarnet, ett fint halsband med grå pärlor till mig, ett blomskott som jag letat efter länge - "springpojken" och vykort med gulliga djurmotiv att skicka till mina små barnbarn.
 
Eftersom vi frös, så fick det bli lite fika hos Neerings.
Varmt härligt kaffe och deras fantastiska pepparkaksglass.
Jättetrevlig personal och ägarna kommer från Holland.
Efter kaffepausen tittade vi in i den lilla kyrkan som hade öppet.
 
I tisdags blev det heldag hemma hos äldsta dottern och trädgårdsarbete mest hela dagen. Solen sken och det var i varmaste laget. Det hade varit bättre att det hade varit måndagsväder på tisdag och tisdagsväder på måndag.
----------
Igår blev jag "blixtinkallad" till kära syster och blomaffären eftersom den person som skulle arbeta den dagen blev sjuk och borta i flera veckor.
------------
Idag hade jag tänkt vara lat nästan hela dagen, men jag vet inte om mitt samvete pallar det eftersom gubben hade med ett kärrlass ved från torpet igår. Kanske jag går ut och hjälper till ..., men bara kanske ... det beror på vad mitt samvete övertalar mig till.
-----------
En fin dag önskar jag er alla!

18 kommentarer:

skogsnuvan sa...

I vårens tid är det konstigt med temperaturen, ena dagen snålblåst och kyla nästa dag så varmt att man rent av kan bränna sig. Det gjorde jag igår när jag gick barbent i trädgården hela dagen. Röda ben och solfrossa fick jag framåt kvällen. Idag regnar det och är bara 1 grad varmt. Tala om växlingar

Monica sa...

Ja, man rår inte över vädergudarna, tyvärr! Men man tycker alltid, att det är synd om folk, som har jobbat och sett fram emot dessa dagar, och så kommer det inte mycket folk, för att det är för kallt eller regnar eller nå't...
Lite disigt väder här idag men redan 18 grader, så ganska skönt!
Lycka till med veden - om det nu blir något arbete?
Kram, Monica

Anneli sa...

Detta samvete som alltid kommer och lägger sig i när man planerat en lugn och slö dag ;)

Anelma handarbetar sa...

Nyfiken på vad samvetet bestämde sig för?

Hoppas att du har njutit av dagarna.

Kram Birgit

Skaparglädje sa...

Haha...det där känner jag igen att det är svårt att vara lat. "Kan ju inte bara sitta här när så mycket behöver göras"

Vardag och flärd sa...

Du har haft trevligheter hela veckan, det är fint! Du kan ju vara betjänt av en vilodag om inte samvetet säger nåt annat ...
Kramar Eva

En rosa fluga sa...

Ser ditt föra inlägg, så vackra bilder ,-)
Bra att du kan hoppa in och hjälpa din syster, blev det solstolen istället för veden ,-)))
Synd att det var kallt och kyligt, pepparkaksglass låter gott, jag brukar ta lakritsglass ,-)
Hoppas värmen kommer till dig, här har varit varmt och soligt, men nu ikväll blev det åska!
Ha det fint, KRAM Primrose .-)

Myran sa...

Ja nu är det vår eller försommar, för nu slår björkarna ut.
Härligt!
Ha en fortsatt go helg
Inger

Karin sa...

Ha en riktigt bra Kristi Himmelsfärd helg Karin

Anonym sa...

Ha en fin helg. Både du och ditt samvete. :)
Kram Bosse

Carina sa...

Meeeen, glass i kylan?!
Misstänker att du inte blev jätteledsen över att bli blixtinkallad till kära yster och blommorna....
Ha det great.
Kram

Solglittret sa...

Så trevlig tripp till marknad med fina inköp!
Synd bara när man inte kan njuta fullt ut pga vädret.
Hoppas du har fint nu...här är varmt och full fart på blommor,fåglar, och ogräs....hihi...
Önskar dig fortsatt fin helg i ljuvlig majtid
Kram Lollo

Rosa i huset i vitt sa...

vad mysigt det såg ut ...synd att det var kallt inte lika mysigt att gå på marknad då
ha en trevlig helg
kram Rosa

Anonym sa...

Det är länge sedan vi var i Grythyttan. men jag kommer ihåg att det fanns mycket att titta på och många gamla byggnader. Ha det bra !

Hajan sa...

Ha,ha jag tror nog att Du hjälpte
gubben med vedlasset, eller hur


kram Hajan

Ninnis sa...

Tack för omtanken....=)

Kram Ninni

Anonym sa...

Låt du ditt samvete övertala dig åt att bry dig om dig själv!
Men vilka fina bilder. Grythyttan åker jag förbi ibland. Man borde stanna till istället.
Kramar!

Polargrevinnan sa...

Det där onda samvetet får man mota bort ibland och tänka på sig själv.
Vad bra att du kan hjälpa din syster och om jag har förstått rätt tycker du det är roligt med blommor och blad.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Viola