torsdag 14 mars 2013

Funderingar ...

 
Är det här det bästa och mest önskvärda sättet att använda min tid?
Just nu känns det trögt att skriva och inte blir det bättre av att få läsa att en trevlig bloggvän utsatts för näthat och beslutat sig för att stänga sin blogg.
---------------
För övrigt så har jag kommit igång med lite vårstädning och det känns skönt, men jag vill inte påstå att det är så kul.
-----
Igår morse fick vi skotta snö eftersom det snöat under natten och i morse när vi vaknade visade utomhustermometern på -23 grader!
Burr, säger jag och katten Pelle som vände i dörren när han kände kylan som slog emot honom. Han valde fåtöljen istället för att gå ut och göra det som han hade tänkt.
--------
Tack för alla trevliga kommentarer och ha en fin dag!
 
 
Gregorian - The sound of silence

22 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa tänk vad det drog ner mej också detta med vår gemnesamma vän som måste sluta blogga för NÄTHATET.Det är ju f.. inte klokt! Ja man får fundera ett tag.Här är det kallt -16* i morse,nu på nollan men såå fiint! Kram på dej ♥ Gunilla

Unknown sa...

Visst finns det olika saker som vi kan lägga vår tid på, en del viktigare än andra. Ibland kan man fastna i något som tar mer och mer av ens tid. Då är det precis som du säger: Är detta värt min tid? har själv fastnat i datorn en längre tid men har nu försökt att bryta det mönstret. Det gäller att fördela sin tid på alla de saker som man vill och måste göra.
Fin musik du bjöd på!
Ha det så gott!
Yvonne
yvonnespassioneradeliv.blogspot.se

Unknown sa...

Läs gärna min blogg där jag skrivit just om näthatet.
Yvonne

Monica sa...

Det låter ju förfärligt med näthat! Det trodde jag inte förekom hos oss vänliga, vanliga, lite äldre kvinnor, som skriver om hem och trädgård...Usch, så tråkigt!
Jag hoppas verkligen att du inte tänker sluta blogga, jag skulle sakna dina kloka inlägg!
Här kom det också lite snö igår (ja, bara ca 1 cm) och nätterna fortsätter att vara kalla. Ovanligt sen vår i år!
Varm vårkram från mig!

Maria sa...

Detta påhopp som sker över nätet är ganska otrevligt. Samma här med bloggtorka men i mitt fall så e de väl så att de händer inte så där jätte mycket, livet lunkar på.
Idag skiner solen värmer så skönt har suttit ute å virkat.
Ha en fin dag/kramen

Vardag och flärd sa...

Jag vet inte om det är någon av mina bloggvänner som blivit utsatt men jag blir så ilsken när sånt händer, på något sätt verkar det som att den som mår dåligt måste fördela sin smärta på andra och tror att hon/han mår bättre av det.
Jag vill inte du ska sluta blogga för jag tycker om din blogg!
Ha det fint!
Kramar Eva

Anki sa...

Man blir verkligen illa berörd... det var ju en gemensam bloggvän som drabbades... förstår inte hur det kunde bli så...
Det där med lust att skriva i bloggen det går lite upp och ner och så är det nog för de flesta av oss. Det får ju inte bli något tvång, för då är ju all glädje borta... kanske bättre att ta en paus och känna efter.
Skulle sakna dig mycket om du tog en paus, men känner du att du vill, så accepterar jag ju det förstås...
Tack för musiken - fick mig att tänka på att det nu är en ny påve där i Vatikanstaten. Inte för att jag bryr mig, men han såg snällare ut än den förre :)
Ha det gott vännen!
Kram

Anelma handarbetar sa...

Bloggtorkan kommer tydligen med jämna mellanrum till oss alla. Då får man ta det lugnt ett tag om man vill. Vi finns kvar och väntar på dina trevliga inlägg.

VARFÖR VARFÖR ska inte folk få vara ifred från dessa näthatare.

Hoppas att värmen kommer till er idag. Här skiner solen från en klarblå himmel.

Kram Birgit

Ezter sa...

Näthat förstår jag mig inte på. Vad tjänar det till?
Hoppas inte du slutar blogga!

Unknown sa...

Visst är det trist med näthat och att vår fina vän slutade blogga på grund av det.
Så skönt att komma igång med vårstädning, jag har tänkt tanken men bara tänkt.
Kram!

Ewa`s Galleri sa...

Bloggtorkan kommer och går ,Och inte blir det bättre när man får läsa att en av bloggkompisarna råkat ut för det ,man blir lite fundersam om man ska lägga av
Här hade vi -18 och massasnö imorse
ha en bra dag

♥ Carina ♥ sa...

Nä vad tråkigt för din vän. Usch att sånt förekommer!!
Jag hoppas du fortsätter blogga i alla fall, jag gillar din blogg! Men jag känner igen mig i din fundering "Är det här det bästa och mest önskvärda sättet att använda min tid"
Det är ju tur att man själv bestämmer hur ofta man vill blogga ;)
Kram

Carina sa...

Ja, det kommer och går, det där med bloggskrivandet....och jag håller med dig om att det var inte kul alls det där med att Hon ska sluta....hon har verkligen glatt en med sina kommentarer och uppmuntrande ord. Trist när det ska behöva bli så.....vi andra får väl försöka ta stafettpinnen vidare och göra så gott vi kan:)
Kram på dig

Rosa i huset i vitt sa...

Tråkigt med detta näthat --vad ska det tjäna till att göra människor ledsna
ha det bra
kram Rosa

Anonym sa...

Det kom överraskande och var sorgligt. Hoppas att bloggägaren kommer tillbaka igen. Hon behövs verkligen här.
Vad kallt du har däruppe.Jag tycker det är tufft när temp. visar minus nio grader. Men det är bara ett litet bakslag. Snart kommer alla vårtecken och gör oss lite mer ljusa till sinnet.
Kram

En rosa fluga sa...

Katter är kloka djur, vara inne och mysa istället! ,-))
Men SÅ sorgligt, vet inte vilken av dina vänner det är, men näthat är så fruktansvärt läskigt!
Det är tyvärr vanligt.
Förstår att din vän inte orkar fortsätta, vilket är himla synd!
För det är inte den som bloggar det är fel på. Det är idioterna som roar sig med sitt näthat, dom har inget liv själva, dom måste ha det trist, om det roar dom att vara elaka mot andra!
Hälsar till vännen om han eller hon tittar in!
Ha det fint. KRAM Primrose

Hajan sa...

tänk jag till och med förstod
katten,jag hade kanske oxå valt fotöljen.

ja lilla Du vem kan vara så dum
och andvända sig av näthat.
fy säger jag


kram/ Hajan

Anonym sa...

Det är tragiskt att det ska förekomma detta näthat med avundsjuka svartsjuka och allt vad det kan vara. Ha det bra !

Mita sa...

Näthat är vidrigt,mobbningen har flyttats över till nätet nu delvis i alla fall.Så mycket elände som den ställer till med..
Vintern behåller sitt grepp, men en kall Mars ska ju ge en fin sommar sägs det. Så det är väl bara att härda ut..*L*..
Önskar dig en fin helg
Kram vännen♥

Anonym sa...

Fy sjutton! Jag läser ju rätt mycket bloggar. Och på en del ser man kommentarer som är rent obehagliga. Fy fasen, jag fattar inte varför. Klart att det gör en ledsen.
Hoppas alla fall att både du och jag slipper det.
Vilken mäktig och fin musik! En annorlunda tolkning av låten som blir så himla häftig.
Kram!

Aurora sa...

Så tråkigt och förbannat dumt av de som hotar. Kram

Anneli sa...

Ja, man kan ju fundera angående det här med bloggandet. Men det positiva överväger ju för de flesta av oss, som tur är....