onsdag 2 januari 2013

Jo men visst ...

 
... nog är det så!
Hittade den här texten hos en annan bloggare och fick låna den.
Precis så här känner jag:
VAR DEN DU ÄR!
Inga nyårslöften har jag gett, men jag har lite förhoppningar om att jag ska tänka om i vissa fall och sköta om mig bättre.
------------
I vanliga fall brukar jag inte städa ut julen så tidigt, men idag har allt julpynt sorterats och prydligt lagts ned i lådor.
En av lådorna är en vanlig pappkartong och på locket brukar jag alltid göra en liten notering om hur julen varit, vädret och kanske lite annat som jag gjort den dagen som jag städade ut julen.
Lite kul att läsa tillbaks och se hur det varit, men det börjar bli lite trångt om plats att skriva. Det hade kanske varit bättre att skriva på ett papper, men jag trodde väl inte att jag skulle fortsätta skriva varje år.
----------
Nu ska jag sköta om mig:
Ta en rask promenad innan det blir mörkare ute.
-----
God fortsättning önskar jag er alla!
---------
Den här låten är med på en skiva som jag fick i julklapp.


25 kommentarer:

Monica sa...

Kloka ord! Jag gör ungefär som du, försöker ta en promenad varje dag, äta lite nyttigt, men leva gott!

Så du har städat ut julen redan? Ja, man börjar bli lite trött på julsakerna och granen barrar, men det får nog vara tills efter nästa helg...
Men, en så rolig idé, att skriva lite på locket till jullådan! Nu har vi våra julsaker i en gammal reskoffert (kista), men man kunde ju skrivit på ett papper...
Jag har, å andra sidan, sparat listor över givna och mottagna julklappar och alla julrim sedan 1980, varje år i en plastficka!
Det är jätteroligt att se och läsa nu!

Må så gott och ta hand om dig!
Kram, Monica

Skaparglädje sa...

Rolig ide med jullådan, så roligt att läsa år från år.
Och texten är helt underbar, många kloka ord.

Maj sa...

Håller med andra som kommenterat.....vilken kul idé! Du får väl fortsätta på papper fr o m i år då kanske.....
//M

Villa Ryttarängen sa...

Vilken kul-jul-grej, att skriva på lådan.. Ha en bra kväll/ Pia

Ezter sa...

God fortsättning!

penandparchment sa...

Vacker låt, dom har jag aldrig förut ,-)
Ja det var kloka ord i den boken!
för alldeles underbar det vill vi väl alla vara ,-)
Kul att idè att skriva på kartongen hur julen varit på många sätt, sånt glöms bort annars.
Fler som plockat bort Julen tidigt, här blir den kvar till tjugonda knut, nu när den äntligen kom upp i sista minuten ,-)))
Nyårslöfte , eller önsning har jag börjat med dom senaste åren bara ,-))) Jag peppar mig på alla vis efter min utbrändhet med noll energi ,-)
Fortsätt ta hand om dig. KRAM Primrose ,-)

Anelma handarbetar sa...

En sann text!

Jag har också börjat plocka bort julen, men det tar ett tag hos mig har ju en himla massa tomtar. Ska även sortera lite bland tomtarna, någon kanske får sova för gott.

En promenad i solskenet blev det idag.

Det nyårslöfte som jag gett är att inte ge några nyårslöften och det har hållit i flera år.

Kram Birgit

Anneli sa...

Åh - den julsakslådan låter - helt underbar!!! Den idén önskar jag att jag kommit på, men det är ju inte för sent att börja nu.

Annars vill jag nog hellre vara den jag var än den jag blivit - med mer ork, kondition och tid för alla och mig själv. Nu hinner jag aldrig någonting......

Mando Diao är fint det!

♥ Carina ♥ sa...

Jag som är en nörd då det gäller klokord gillar den där texten jättemycket! :)
Kram

nattugglan sa...

Tänkvärda ord i den texten.. Kul ide att skriva på lådan! Och låten..den tycker jag sååå mycket om!! Måste köpa skivan nu. god fortsättning på 2013

Rosor och Pioner sa...

Vilken fin idé med lådan.
Den texten är tänkvärd, det gäller att respektera och tycka om sig själv.
Kram

Vardag och flärd sa...

Tänkvärda ord! de orden ska jag lägga i min mapp.
Kul med din jullåda där du skriver, du kan ju ha en bok i lådan där du gör dina anteckningar.
Tog en promenad i solskenet idag, just för att må bra!
Ha det fint!
Kram
Eva

Ninnis sa...

Underbara och sanna ord...=)
Jag har också börjat att plocka undan julen för att ge plats å ljuset...!!!

Kram Ninni

Tummelisa sa...

Fina ord.
Tack för Dina vänliga kommentarer hos mig. God fortsättning!
Har inte avgett några nyårslöften, men måste börja motionera mera...
Ha en fortsatt bra vecka!
Kramar från Tummelisa

Anki sa...

Så kloka ord - skönt att kunna vara sig själv...
Har fortfarande julsakerna framme, men de kommer att få återvända till sin kartong inom en snar framtid. Vilken kul... och klok idé att skriva lite om varje jul... man glömmer så fort...
Kram

Katarina sa...

Tack för den fina låten :O) Vilka fina minnen du ska ha när du läser på den lådan, och för de som kommer efter :O) Ha en fin dag. Kram Katarina.

Mycket annat & lite betong sa...

Efter att ha läst den texten känns det lite bättre! Det är ju så klart så man ska se det.
Här får julen stanna ett litet tag till. Kul att skriva på kartongen som du gör.

God fortsättning önskar jag dig också!
Agneta

Fröken Tindra sa...

Jo, jag önskar att man kunde ta sig själv för vad man är. Med änglavingar, volanger och allt. Men icke! Jag måste ta hand om mig själv bättre. Så är det bara.
Kul idé med texterna på jullådan!
God fortsättning!
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Väldigt kloka ord och jag är såpass gammal nu att jag börjat vänja mig vid mig!!!

Det var en kul idé med sammanfattningar på jullådorna. Du kanske kan häfta dom ovanpå varandra, det måste ju vara jättekul och intressant att läsa. För man glömmer ju, fast man inte tror att man skall göra det.....

Älskar Mando Diaos skiva! Såå superbra!

Agneta kram

Anonym sa...

Hej! Jo vi blir alla äldre och får krämpor här och där. Jag försöker att ta en promenad så ofta det går men nu har det varit is och glashalt här så det har stannat opp lite med det. Ha det bra !

Hajan sa...

lilla vän så tagen jag blev,just
denna sång satt vi den 19 okt 2012,
hos min make som dog då. vi hade ljus tända och vackra blommor.Denna spelade vi och lyssnade på, tack vare en mobil
kunde vi lyssna.-
Vi skulle ha haft den på begravningen med, men tyvärr ville
inte prästen ha högtalarmusik.
Det fanns inga bra högtalare sade
han,det gjorde inget vi hade en
bra organist som spelade Evert Taub


Visdomsordet Du hade med i dag var
bra. kram/Harriet

Polargrevinnan sa...

Det har gått några dagar på det nya året och jag vill önska dig en god fortsättning. Nyårslöften i all ära men oftast svårt att förverkliga, så här blev det inte några.
Trevligt att dokumentera julen men nu får du lägga en anteckningsbok i lådan när det börjar bli ont om plats. Jag har inte plockat bort julsakerna ännu. Vi har inte tröttnat, vi var borta hela helgen.
Trevligt med musik i bloggen.
Ha det bra.
Kram Viola

Anonym sa...

Åh vilken fin idé att skriva på lådan så där! Våran jullåda ser förbedrövlig ut. stor och trasig och innehållande Allt som har minsta lilla med julen att göra.... Även sånt som är gammalt och trasigt..... Hm.... lite onödigt :-)
Kanske kan vara nåt i år att skaffa en annan låda och slänga en del av innehållet...
Tack för tipset Äppelblom! <3
Kram!

Oljekritan sa...

Bra tips att vara som man är och trivas..såklart vi ska det..
Träligt att banta och inte få unna sig, bättre är att ta sköna promenader och må bra.
Bra text..
Kram, till dig och fin helgönskan//Karina

Ingabritt - after work sa...

God fortsättning på det nya året. Allt gott önskar jag dig. Tack för dina hälsningar på min törnrosablogg. Grunnar litet över hur jag ska fortsätta. Saknar ju den på sätt och vis och alla vänner. Snart kanske den vaknar.
Så kul med dina julanteckningar på lådan. För 25 år sedan ca började jag bunta hop årets julkort och sätta banderoll med årtalet runt om. Det är ganska roligt att ta fram ett par tidiga buntar och minnas. Det är också väldigt förvånande hur de tunnats ut under de senaste åren. Tråkigt, för julmailen sparar jag ju inte. Kanske skulle jag ta ut på skrivaren? Hm något att fundera på.
Hur som helst, kram och ha det bra!