tisdag 25 december 2012

Juldagen anno 2012

 
Julafton blev en härlig, men intensiv dag med barn och barnbarn.
Efter julmaten gick alla 15 till pulkabacken och jag den 16:e personen stannade hemma och fixade till efter maten.
Jag hann t o m sätta mig en stund vid Tv:n och kolla in Kalle Anka som alla de andra struntade i! När alla snöiga, rödblommiga barn och barnbarn kom hem hade jag hunnit ladda batterierna lite och det blev dags för nästa uppdrag. Fika, tomtebesök, mera mat och till slut fick jag gosa med lilla Isabell.
En del julgäster åkte hem till sig och en del sov över.
I eftermiddag blev det heltomt i huset - inte ens katten var hemma och jag kände mig nästan lite övergiven, men jag fann mig ganska snart och njöt av lugnet istället!
Latade mig lite grand, sorterade allt julpapper och alla plastförpackningar som ska till återvinningen, plockade lite här och där och till slut såg det nästan ut som vanligt här hemma igen.
Ikväll har vi ätit lite julrester gubben och jag och det ser nästan ut som att det blir en repris i morgon också - öööh!
-----
När jag har skrivit klart detta ska jag klä mig och gå ut en vända i mörka natten och ropa på lille katten som inte vågat sig hem sedan gästerna åkt. Jag hade önskat att det varit stjärnklart också, så att jag hade kunnat kolla på stjärnorna, men det har faktiskt börjat snöa igen. Jag får hoppas att ljuslyktorna inte har slocknat, så får jag njuta av dem istället.
-----
God kväll till er som inte har somnat redan!
---
Kram från mig och lilla tomtenissan Isabell!

31 kommentarer:

Ezter sa...

God kväll! Också haft barnbarnsmys på hög nivå :)

Anneli sa...

Åh så söööt n' liten tjej! Här är julmaten redan slut, nästan. Skönt :)

bakom berget sa...

Världens sötastelilla tomte :o)
Ha en bra fortsättning på julen nu!

Kram Åsa.

Monica sa...

Det var den sötaste lilla tomtenissa jag någonsin sett!
Så mysig din jul låter, med rödkindade barn och barnbarn och tomtebesök och fika...
Men lugnet, när allt är som vanligt igen, är också skönt! Allt har sin tid...
I morgon ska jag bara ta det lugnt och det blir julmat här också!
Julkram till dig, Monica

Anki sa...

Såå härlig jul hos dig och vilken otroligt söt tomtenissa!
Ha det gott och God fortsättning!
Kram ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron på dej! Låter som en mysig jul me många runt om dej,puh,nu får du vila upp dej lite.Idag firar vi jul med minsta barnbarnet som kommer i em. Hhihi,DET blir inte julmat för det har dom o vi redan lessnat på! Kram Gunilla

Skaparglädje sa...

Skönt att du fick en liten paus för dig själv framför Kalle Anka, du har haft många att servera under juldagarna, men visst är det roligt när man kan vara tillsammans.
Kram!

Maj sa...

God fortsättning!
Såå söt liten Nissa....vilken ursöta kläder och fin luva!
/M

Annes vita rum sa...

Fick syn på världens sötaste tomtenissa:) så jag kikar in för att önska en God fortsättning! kram

Myran sa...

Vilken underbar bild på den lilla tomten. Låter härligt med att alla är ute i pulkabacken istället för att titta på Kalle. Personligen är jag inte alls road av Kalle och har aldrig förstått det traditionella i detta. Nej, då går jag hellre själv och stökar omkring och smågnolar.
God fortsättning!

penandparchment sa...

Så söt Tomtenissa ,-)
Vilka underbara kläder. Dom har så fina kläder nuförtiden!
Härlig Jul verkar ni ha haft, samma här ,-)))
Det blir Julmat en vecka framåt ,-)))
Snöigt vackert här också.
Visst känns det tomt efter en sån Helg, men skönt också, att bara vara och njuta ,-)
Här har gubben och jag åkt på världens förkylning ,-) men det var ändå den bästa Julen någonsin ,-)))
God fortsättning!
KRAM Primrose ,-)

Gunilla sa...

Låter som ni har haft en riktigt Bullerbyjul . I alla fall tycks ni haft huset fullt. Hon oss blev det lite som om sagan med de tio små negerpojkarna (får msn säga så nuförtiden) P.g.a olika sjukdomar så var vi helt plötsligt bara tre kvar.
Lite snopet när man hade förberett en hel del


God fortsättning

Gunilla sa...

Måste bara få tillägga att Isabell är nog den allra sötaste lilla tomte jag någonsin sett
kramar

Mita sa...

En sån söt liten tomte nissa**
Jag kan tänka mig att det var fullt upp,men roligt. Fast visst blir man trött och njuter av lugnet och tystnaden sen,konstigt vore det väl annars..*L*..
Önskar dig en riktigt god fortsättning*
Kramar♥

Tummelisa sa...

Tack för Din julhälsning hos mig.
God fortsättning önskar jag Dig!
Lite skönt är det när lugnet har lagt sig, även om julen varit trevlig.
Kram Tummelisa

Rapport till Vänfors sa...

Så ljuvlig bild på liten tomteängel. Vilka fantastiskt fina kläder. Har också haft en skön jul, kanske inte så många men trevligt och stressfri.
Kram Annika

Vardag och flärd sa...

Åh, vilken ljuvlig liten tomtenissa!
Du har haft en fin jul och jag tycker det är härligt att de ger sig ut i snön och andas frisk luft och leker, det är välgörande!
Önskar dig en fin fortsättning!
Kramar
Eva

Katarina sa...

Oooooo så söt liten :O) God fortsättning. Vilken mysig jul du har haft. Tack för dina fina kommentarer på min blogg. Kramar Katarina.

Anonym sa...

Tassar in för att önska dig fortsatt fina dagar vännen <3

Tack för bild på det sötaste av söta små gosefrön :)))

Ann-Louisekram

Carina sa...

Oh, så härligt det lät! Dessutom, vad otroligt skönt att inte behöva vara TV-biten! Det är inte jag i vanliga fall, men nu under julhelgen har jag hunnit med att sitta ner och koppla av framför TV:n. Kopplar av gör jag väl annars också, men då blir det framför brasan istället.
Vad gott för dig att du hann vila lite mellan varven. Ha en fortsatt härlig julehelg.
Kram kram / Carina

Hajan sa...

Oh vad härligt Du skriver, det är som det är med helger och fester.
Så underbart med lilla Isabell
så söt så det är inte klokt.
Hoppas Du hittade katten,
Du skriver så härligt, man känner
till det mesta.
kram från

Anonym sa...

Här har julen varit lugn och stillsam. Snön håller på att smälta bort då det är mildväder och har regnat. Ha det bra !

Gunilla sa...

Blev bara tvungen att skriva att namnet Isabell blir väldigt passande då hon föddes då det var riktig snöstorm... Hoppas att du har överlevt helgen.. Kram

Rosa i huset i vitt sa...

En sån söt tomte
god fortsättning önskar jag dig
kram Rsoa

Susanne P sa...

Åh, vilken söt tomtenissa!

Det är så härligt att ha alla omkring sig men man kan inte förneka att det är ganska så skönt när lugnet lagt sig sen, efteråt.

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk om man kunde konservera en sån söt tomte, det var det sötaste på länge.
Nu lunkar det på och det är skönt, imorgon ska granen få åka ut!
Agneta kram

Anonym sa...

Vilken mysig jul! Hoppas kissen kom så han slapp frysa om tassarna så länge.
Många julkramar från mig!

Elsa och Helena sa...

Så underbart söt liten Isabell:)

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År.

KRAM Helena

Gunillasljusglimtar sa...

Glömde ju skriva sist...Åhh vilken fiiin prinsessa ♥ God fortsättning på dej Gunilla

Mor Tuta sa...

Vilken fin liten tjej, härligt att få mysa med henne en liten stund.
Jag undrar varför det oftast är farmor/mormor som plockar,plockar och ordnar det mesta? Känner du igen det?
Men det är härligt att vara farmor/mormor.
Skönt när lugnet lägrat sig i huset. Hoppas kissen vågade sig hem. Det var lika här när Taggen fanns.
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År
Kram Birgit

Anonym sa...

Hej blogvännen

Först vill jag passa på att önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR

Sen till mitt ärende som rör gästbloggning.

Jag har planer på att fortsätta med detta inlägg varje vecka hos mig och undrar om du vill göra mig den tjänsten och vara med på detta nästa år det kan ju bli några inlägg under året beroende på hur många som anmäler sig.

Min tanke för 2013 är att ni första gången skriver fritt o sen kanske vi kan hitta ett tema för andra gången o sen blir det fritt igen J

Dessutom tänkte jag byta dag till Lördag eftersom oftast har jag mer tid att lägga ut bloggen då J

Så det blir som förra året en dag i veckan, ni mailar mig text o bilder o jag lägger ut med länkar till er blog hos mig på lördagar, ska dessutom försöka påminna alla 1 vecka innan J

Sen vore jag jätte glad om ni kunde hjälpa till o ragga gästbloggare för desto fler det blir desto färre inlägg behöver ni ju skriva hehehe

Skicka gärna ett svar så jag vet om ni vill va med eftersom första inlägget skall ju ut redan på lördag den 5 januari 2013.

Ha ett gott slut