fredag 5 oktober 2012

Trevlig helg!

 
Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet.
---------
Ja, nu är det helg igen och den innehåller bland annat grillparty i skogen på lördag för ett av våra barnbarn som fyllt 7 år i veckan. Då samlas alla barn och barnbarn och några till för att fira 7-åringen.
Det blir korvgrillning och fika och det ska bli så trevligt!
----------
Ikväll har jag återigen tänkt tillaga Åsas Kräftsoppa. Den är så god!
Vill någon ha receptet så kan ni gå in på http://bakomettberg.blogspot.se och läsa hennes inlägg den 19 september.
-------------
Kram på er allihop och ha en riktigt skön helg!
 
***

14 kommentarer:

penandparchment sa...

Vilket mysigt 7 års kalas det blir ,-)))Ett Grattis från mig ,-)
"Ler" det stämer bra det där om trädgård och boksamling ,-)
Ha en riktigt skön Helg!
Kram Primrose ,-)

bakom berget sa...

Va kul med kalas i skogen. jag var ute igår och plockade trattisar och det var så härligt att jag inte ville gå hem :o)) Men på måndag börjar älgjakten här och då är det väl bäst att man håller sig ifrån skogen.
Jag blir så himla glad att ni gillar soppan. Men den är ju verkligen god. Har du testat med scones till? Det är supergott. Jag har en sån där form med tolv hål för muffins som jag bakar dom i. Ja, jag har formar i oxå förstås.

Ha en riktigt skön helg nu!

Kram Åsa.

Gunillasljusglimtar sa...

Det lät ju jättans trevligt med kalas i skogen,ingen dum ide alls! Ooops ett recept på bland det goaste som finns..:) Ha en fin helg nu då!Vi åker till minsta barnbarnet i Gbg i morron,han är ett halvår! Kramis Gunilla

X sa...

Önskar dig en riktigt skön helg med barnbarnen;) Kram Lussan

Ezter sa...

Låter som du får en mysig helg! Kräftsoppa är gott!

Monica sa...

Så härligt med ett 7-års-kalas med korvgrillning i det fria!
Kräftsoppereceptet har jag nu kopierat och skrivit ut - det måste provas!
Ha en skön helg, kram, Monica

Rosa i huset i vitt sa...

Låter som ett mysigt kalas..korvgrillning är ju aldrig fel
kram Rosa

Rapport till Vänfors sa...

Det receptet kändes inte dumt:)
Grillparty låter inte det dumt heller...hoppas ni får bra väder.
Ha en fin helg
Kram Annika

Vardag och flärd sa...

Underbart att göra kalas i skogen! Barnbarnet kommer absolut att minnas det om många år!
Jag har en likadan gammal lykta som står på kökstrappan året om!
Önskar dig också en fin helg, kära vän!
Kram Eva

Maria sa...

Det låter riktigt trevligt med ett grillparty i skogen för födelsebarnet, ha en fin dag å helg
Kramizar

Hajan sa...

hoppas det blev bra med skogsfesten.
i dag har ju vädret varit kanon där jag bor i alla fall.
lycka till

Mita sa...

Vad mysigt med ett grillparty i skogen,det blir säkert jätteroligt.Håller tummarna för fint väder.
Det låter ju bra med Orkidéerna att man kan glömma dom efter blomningen.Jag är väldigt tacksam för alla goda råd ni ger mig.Bloggvänner är guld värda..
Kram vännen**

Gunilla sa...

Trevlig helg till dig från ett soligt och blåsigt Löten.. Kram från tant Gunilla

Carina Sjölund sa...

Trevlig Lördag på dig vännen :)
Kramen♥