söndag 25 mars 2012

På en byväg om våren ...

... där är det lerigt och dant.

Vägen till torpet - lerig men farbar.


Igår var vi i torpet hela dagen och gubben fortsatte förbereda för det lilla växthuset.

Ska bli spännande att se om vi lyckas montera ihop det också.


Lunchen i torpet bestod av gulaschsoppa på burk. Inte gott!

Gräddade våfflor till eftermiddagsfikat, så vi inte skulle svälta ihjäl.

Idag blir det alltså inte några våfflor, men vi har ätit andra godsaker istället.


Vi gjorde en kort förmiddagspromenad i det soliga, men ändå lite kyliga vädret.

Kanadagässen trumpetar högt och ljudligt när vi går förbi.

I fredags var jag och hjälpte min kära syster i blombutiken och någon dag i veckan som kommer skall jag dit igen och försöka hjälpa till att göra påskgrupper.

Här hemma har jag och gubben satt ner frön av tomat och busktagetes idag. Det är i senaste laget, men bättre sent än aldrig.

-------

Njut av veckan som kommer - för till helgen lovar de snö. Suck!

21 kommentarer:

Anneli sa...

Säkert??? Får vi snö igen ? Lovar du det? Jipppiieee!! :)

X sa...

Så spännande med växthus, "lycka till" det fixare du och gubben.

Hörde att det visst skall bli lite kallare i nästa vecka....hoppas det bara blir tillfälligt!

Här har vi idag haft 16 grader och vår värme, så gott! Våra grusvägar har redan torkat upp....

Ha en fin kväll/Kram Lussan

Monica sa...

Nej, säg inte att det kommer snö igen...Lycka till med växthuset!
Önskar dig en fortsatt bra vecka.
Kram och vink från mig.

Anneli sa...

He he.... Jo jag vill faktiskt ha mer snö ock kyla, men ok då - ni andra som inte tycker att vinter och skidåkning är livet, kan ju slippa.

Vardag och flärd sa...

Växthus på gång, så roligt!
Kram Eva

Rosor och Pioner sa...

Ett växthus, så mycket gott och fint du kommer att kunna odla i det.
Leriga vägar = lortiga hundar varje gång man går ut med dem. Längtar till torra vägar.

Ha det gott
Kram Susanne

Anelma handarbetar sa...

Lycka till med växthuset!

Hoppas att du får en underbar vecka.

Kram Birgit

Skaparglädje sa...

Lycka till med ert växthus.
Jag brukar så mina tomatfrön 7 mars, fast i år kom de i jorden två veckor för tidigt, det gick av "bara farten".
Snö vill vi inte ha mer av nu när våren äntligen kommit.
Kram!

nattugglan sa...

här har det snöat inatt..nu har vi bara +0,2...o slaskigt så det förslår..hela gårdsvägen är en ända sörja..men sen har vi asfalt på den andra vägen.Va kul att din dotter bor i K,skoga.. Vi bodde första året i Hägnan (som inte finns mera) o sen i rosendal..jag har kvar en kompis där..Ann-Christine, hon bor i rosendal nu..de har ju gjort om de till köpta lägenheter.Lycka till med växthuset.

Anonym sa...

Hej! Här var det minusgrader i natt. Men Tussilagon har kommit opp. Vi tog en liten fototur med Herbie igår. Ha en fin dag !

Carina Sjölund sa...

Härligt att ha ett torp som man kan åka till och bara koppla av :)

Men någon snö vill jag inte veta av, jag och Izor som såg tussilago på våran promenad i går :)
Ha en fin Måndag!
Kramen♥

Snäckskalsdalen. sa...

Vårbruket är igång hör jag, visst är det alldeles härligt och det gör inte så mycket om man äter burksoppa som inte är god, det är så mycket annat som väger upp!
Agneta kram

Mita sa...

Ja vad mysigt det låter med ett litet torp att koppla av vid.Jag tycker alla är så duktiga och håller på med vårstädning och pyssel. Undrar vart min lust till det har tagit vägen? Men den kommer väl förhoppningsvis..*L*...
Kram vännen♥

Maria sa...

Oh va roligt med ett växthus, lycka till.
Önskar dig en fin dag/kramen

messan sa...

Vad härligt det ser ut med skogsvägen som leder till ert torp.Ett växthus är en dröm hos mig...en dröm som ska bli verklighet en dag.

Kramar

Elsa och Helena sa...

Haha, jag gillar dina kulinariska beskrivningar...:):)

Vad fint ert torp ligger, det ser så lugnt och skönt ut och roligt med ett växthus...!!!

KRAM Helena

Skanegrabben i Malmö sa...

Hejsan


Mums, nygräddade våfflor.....är bara sååå gott.

penandparchment sa...

Växthus, det låter mysigt ,-)
Ja nu ser det vårlikt ut hos er!
kanadagässen såg jag här nu i helgen också, för första gången ,-)).
Hoppas ni slipper snön!!!! Eller att den försvinner lika fort som den kom.
Påskgrupper, låter också mysigt att få göra, det är något speciellt med blomsteraffärer!
Ha det fint ,-)
KRAM KRAM Primrose ,-)

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hallå! Härlig väg......vår underbara BULLERBYVÄG ska nu asfalteras......blir man galen eller??? Undra om man kan lägga sig mitt i vägen och demonstrera när asfaltbilen kommer?????????? Ska se om jag vågar! Ha en underbar fortsatt vecka kram från Maja

Anonym sa...

Skönt med detta vackra vår väder o kan tänka mig att ni njuter vid torpet men det sista du skrev om snö var inte kul :)

Roffes blogg sa...

NEJNEJNEJ, INGEN SNÖ!!! Det vill jag inte.
Den där vägen skulle du ha en crosscountry på du ;-) Eller kanske en jeep :-)
Fint är det på erat torp.
Kramis!