fredag 6 januari 2012

En lugn dag ...

... i torpet.
Jag värmde en flaska glögg som blivit kvar sedan julen, så att jag skulle få upp värmen lite innan pelletskaminen hann komma igång och ge värme.
Jag drack min glögg, skrev dagbok, löste korsord och lekte med katten.
Dagens lunch bestod av en gratäng tillagad av veckans rester. Ätbar faktiskt!
-------------
Katten Sessan har hittat en ny utsiktsplats.
-------------
Jag hittade en oöppnad förpackning med 4 mazariner i ett skåp.
Utgångsdatum 111226, men med lite kaffe slank dem ner i magen.
------------
När vi kom hem nu i kväll, så blev det inte heller någon ordentlig matlagning, utan då åt vi upp resterna från gubbens smörgåstårta som han fick i onsdags.
--------------
I morgon kommer två av barnbarnen hit och skall ligga över hos oss i två nätter, så det är bäst att gå och lägga sig och sova, så att man blir en "go´och glá"  farmor.
--------------------

18 kommentarer:

Maria sa...

Jag fick titta ordentligt för att se katten, ja de kan jag förstå att därifrån såg han bra. Ha det så bra med dina barnbarn/kramen

Anelma handarbetar sa...

Katten har verkligen hittat en bra plats för att hålla koll.

Kram Birgit

♥ Carina ♥ sa...

Vilken läcker smörgåstårta! Satt väl som en smäck i magen va? ;)
Godnatt goa glada Farmor!

Lady Gaggig sa...

Ja, det var en utsiktsplats som hette duga! Fick också leta en stund.

Så gott det såg ut med smörgåstårta...sitter själv här i natten och knaprar på en morot. Dom där nyårslöftena du vet... ;)))

Ha det gott och mysigt med barnbarnen nu!
Kram, Moj

Skaparglädje sa...

Vilken läcker smörgåstårta, ser så god ut. Hoppas du är utvilad nu så du orkar med barnbarnen.
Kram!

Katarina sa...

Kika in hos mig, du har något som väntar på dig där :O) Kram Katarina.

barbrok sa...

Vad mycket smarrigt ni ätit! Jag har också lärt mig att man ska vara pigg då barnbarn sover över, särskilt som det vill upp o likas före 6 på morgongen!! Man är sen helt slut efteråt....
Men det är sååå roligt!
Kram

Villa Ryttarängen sa...

Smaskigt med smörgåstårta. Om du tittar in hos mig på Hem ljuva hemså ska du få något. Kram Pia

Mor Tuta sa...

Den smörgåstårtan får det att vattnas i munnen... fast jag har ju ätit något liknande i helgen.
Katter gillar verkligen att sitta högt och kika ut, så gör även vår.
Ha det gott
Kram Birgit

Ingabritt - after work sa...

Ja, då har ni både mat och värme i torpet. Det där med utgångna datum har jag lärt mig att hantera med förstånd. Det står ju bäst före inte sämst efter. Man smakar och luktar, mer än så är det oftast inte. Mjölk kan vi ofta ha en vecka efter bf-datum. Men skär den sig i den varma gröten eller kaffet, då åker den ut med besked.

gunsan sa...

Vad mysigt det låter o härligt att sitta här o skriva till lite musik;))

Smörgåstårtan ser supergod ut;))

kramizzzzzz

Anonym sa...

Låter som en trevlig dag

Carina Sjölund sa...

Smörgåstårtan ser toppen god ut :)
Ha det gott lilla farmor :))
Kramen♥

Tre Tanter sa...

Vilken lycka med eget torp, smörgåstårta är heller inte helt fel.

3 tanter

Gunilla Dahl sa...

Och vilket fins torp! Och du, den där smörgåstårtan skulle jag gärna varit med och smakat på! Tittar in för att önska dig en riktigt god fortsättning. /Stor kram

Skanegrabben i Malmö sa...

God morgon!

Oj vilken härlig stämmning du har i ditt kök. Kaffebrickan med fikan ser inbjudande ut. Den där tårtan var nog smarrig.

Black Iris sa...

Jag tror säkert att du är en go å gla Farmor.. Jag hade också lite svårt att hitta katten på bilden..
Visst är det härligt med dessa torphelger..

ram Maidi

nattugglan sa...

Vilken fin smörgåstårta.....skulle gärna ta en bit men nu ska jag försöka gå ner i vikt.