torsdag 15 december 2011

Kan det bli ...

... gråare än så här.
Det är trist väder ute och gråkallt.
Jag har faktiskt varit ute en stund i eftermiddag och klätt in en gammal skohylla med granris.
Jag placerade en lykta med ett 5-dagars ljus i på hyllplanet och det blev enkelt, men ganska mysigt. Grannens häck fick bestå med granris även denna gång.
Sedan placerades det hela utanför köksfönstret, så att jag kan titta ut och bli lite glad.
Kyrkogården i grannorten har också fått ett besök i eftermiddag, men där var det inte många ljus tända. Tände vår gravlykta och plockade undan kvistar som blåst ner från de stora lönnarna.
------------
När jag kom hem blev det lite fika, men jag hade faktiskt behövt något mer uppmuntrande än en gammal skorpa.
------------
Något som får mig på gott humör är den här skivan.
Katten Pelle blir alldeles vilsen och undrar "var i hundan är alla fåglarna", men efter ett tag slappnar han av och konstaterar att "nu har hon satt på den där vilseledande skivan igen".
----------
Gubben har farit till länets största stad för att smörja kråset med ett gigantiskt julbord.
Jag undrar vad katten och jag skall hitta på att äta?
--------------------

11 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, det kan bli tristare än så.....när man inte har snö ute utan det ser ut så fast grågrått och man dessutom är vansinnigt förkyld. Men det är en väldigt vacker bild.
Agneta kram

Tre Tanter sa...

Hoppas lilla katten och du hade det fint ändå:) På återseende...3 tanter

UllaMona sa...

Här har solen lyst med sin frånvaro, ganska grått och +-0 gr, vintern vill inte riktigt komma hit till Vinterstaden.

Vilken tur att du får ha din juldekoration ifred så att du kan titta på och glädjas. Jag hade gjort så fint vid brotrappen, lykta och ljus men si den försvann efter tre dagar grrrr
Kram

Anonym sa...

Hej! ja du skulle haft någon annan fika kanske ett wienerbröd eller en napoleonbakelse. Ha en fin dag !

Vardag och flärd sa...

Jag tycker det är ganska skönt väder (om det inte stormar och regnr på tvären förstås) och tids nog får vi både snö och kyla. Men det skulle vara fint med lite snö till jul!
Hoppas du hittade nåt gott till dig och katten att äta!
Kram Eva

gunsan sa...

Vad fint du beskriver bur du piffat till en skohylla, ser den framför mig superfint;))

Jag hoppas så att vi snart får lite snö igen, just nu är det så grått ute;))

Kramizzzzzz

Anneli sa...

...och jag tyckte det såg fint ut med lite snö jag :)

Solstrimmor sa...

Lycka till med recepten... tror inte du blir besviken!

Kram och trevlig helg.
Eva-Mari

penandparchment sa...

Tycker bilden är vacker ,-)
Men jag älskar också när ALLT är GRÅTT i olika nyanser,mystiskt och tjusigt ,-))
Gillar din blogg!
Låter himla fint med lådan klädd och ljus.
Det blir fint att titta på.
Skorpa, det var längesen, men förut åt jag ofta skorpor kom jag ihåg nu. GOTT!
Men det är klart saffransbulle är gott det också.
Kom knappt in till din sida idag, kommer knappt in till mig själv ,-(
Det är NÅT som inte stämer med, datorn har plötsligt blivit SÅ slö.
Vet inte vad som felar.
Ha en SKÖN HELG!
Primrose ,-)

Carina Sjölund sa...

Nu har ju faktiskt mer snö än vi?
Men visst skulle det vara trevlig med en riktig vit jul :)
Hoppas du och katten hittade någonting att äta :)
Kramen♥ ha en fin dag

Ingabritt - after work sa...

Ja, det var väl i torftigaste laget en så grå dag. Skorpa, nej nu får du sluta grotta ner dig. Minst en masarin eller saffransbulle.
Här har vi, vovven och jag, också haft en och annan kväll medan husse varit och smörjt kråset med julbord. Egentligen har vi(jag) bara varit lite avis när han åkt iväg. När han sedan kommit hem och suttit och varit däst och ångerfull av överätning, ja då har jag inte varit avundsjuk det minsta.
En riktigt god och skön jul litet i förskott.