onsdag 21 september 2011

En helt vanlig dag

Idag regnade det hela förmiddagen, så det blev lite inneaktiviteter istället.
Fast det gjorde ingenting för jag har ett rum som jag tror aldrig blir färdigstädat.
Rummet där man stuvar in allt annat som man inte vill ha i övriga huset.
Jag samlar på mig lite för mycket - t ex papper och sådana där saker som kan vara bra att ha och som egentligen aldrig kommer till användning.
Lite lunch blev det betående av lite av varje från kylskåpet, men det blev gott faktiskt.
Tre stekta kycklingbitar, en strimlad morot, en tomat, 10 cm purjolök och en hackad vitlöksklyfta. En lättare måltid som fick sig en uppvärmning i stekpannan.

Höstfärgerna börjar bli så fina nu och jag har varit ute i eftermiddag och plockat färggranna löv som jag och mina barnbarn skall göra lövtavlor av. Förra årets telefonkatalog är halvfull med löv från olika träd.
-----
Nu är det dags att klura ut något att äta.
Det blir nog en laddning med varma mackor för jag har massor med pålägg i kylen efter helgen som behöver tas om hand.
Kaloririkt och mättande!
----------
Ha det bra ni som tittar in!
--------------------
http://www.youtube.com/watch?v=PC57z-oDPLs

2 kommentarer:

Katarina sa...

Fina bilder :O) Tur att du fick till bloggen. Jag tror att de flesta har ett sådant rum som man stuvar in allt, så det inte ligger på golvet och tar plats. Kram Katarina :O)

Carex sa...

Dina sparade löv får mig att tänka på mina egenhändigt gjorda vägglampor för några år sedan med torkade löv. Ja om sanningen skall fram så var det gubben som gjorde själva lampstommen och jag "fliselinet" med löven. Blev inte alls dumt. Pröva. Går även utmärkt att göra "mobiler" till fönstren mm.
Kram