tisdag 3 maj 2011

En liten tur ...

... till torpet.

Den leriga vägen har torkat upp och det går lättare att ta sig fram.



Gubbens gamla kära traktor tuffar och går.

Båten väntar på att få komma i någon närbelägen sjö och lilla husvagnen har blivit en "musvagn".


Torpkatten Sessan passar på att sola sig.

Hittade gula blommor i gräsmattan.
De såg ut som gula vitsippor - finns det sådana?


I torpet kommer rabarbern fint och det är tur, för här hemma har det hänt något med den, så den växer jättedåligt. Jag kanske tog för mycket rabarber förra året, så att den tappade lite livslust.

------------


8 kommentarer:

nattugglan sa...

Oj så stora rabarber du har,,mina är så små..har just kommit ur jorden. O blomman ,jag tror inte det finns gula vitsippor.. men kan det va en smörblomma(ranunkel)...Vägen till torpet såg "somrig ut"..bara ensån där väg som man vill vandra på. Ha en bra dag.

Bonsai-Anna sa...

Jag tror blomman är en gulsippa, det finns såna!

Bonsai-Anna sa...

Mina granatäpplen är inte exakt samma variant som dem man äter utan en småbladig - och småfruktig - sort. Men jag HAR frösått åtminstone de första, sedan har jag tagit sticklingar med jämna mellanrum och utökat samlingen... Och de är ätliga, de små frukterna som jag får på mina granatäpplen - men sura.
Ha det bra!

Unknown sa...

Tack för titten så jag hittade hit till dig :)
Så stor din rabarber är! Undrar allt jag om inte det har hänt något med min för den har inte viljat växa så ordentligt i år.
Maria

Myran sa...

Hej! Visst är det Gulsippor. Har en väninna som har hela gräsmattan full.
Kram Inger

bakom berget sa...

Ha ha ha...Nej jag gillar inte att städa. Fast ibland kan det vara avkopplande det oxå. Men jag har ledsnat på att bo på för liten yta. Jag har alltid önskat mig ett stort hus och nu är det dags, om någonsin drömmen ska bli verklighet.
Hur bor du? Stort eller litet?
Ha en bra fredag i morgon! Kram Åsa.

Carex sa...

Hej! Kul att du har gulsippor i din gräsmatta. Dom finns på riktigt och om du googlar på "sippor" så ser du på bilderna att det finns massor av färger, t o m röda (ser mer cerisa ut)
Kram

UllaMona sa...

Hej
Nu har jag läst och tittat på bilder i din blogg...så vacker utsikt du har från din altan ner mot sjön...och vilken lyckträff att få se en snok simmande i vattnet.
Här är björkknopparna knappt utslagna men vi har de ljusa nätterna nu.
Ha en fin lördag.