lördag 9 april 2011

Oj!

Idag har jag gjort mer än vad jag trodde att jag skulle orka.

Fick en ny sorts medicin av doktorn igår och hoppas att den ger ett bättre resultat.

Febern har tydligen övergivit mig och jag hoppas den håller sig borta.

Lite Novalucol intages då och då, eftersom magen tydligen tagit stryk av all tranbärsjuice och alla citroner.

----------

Bad gubben min om en liten sightseeingtur på förmiddagen, för jag längtade så efter att komma hemifrån ett tag. Vi åkte till Kristinehamn och Pingstkyrkans loppis först och sedan tog vi en fika på Kafferian som ligger vid Varnumsviken (Vänern). En promenad i blåsvädret utefter strandkanten blev det också. Efter det blev det en tur ut till Picasso-udden och där var det en hel del människor i rörelse. Alla längtar efter solen tror jag.


Vi besökte djurkyrkogården och fixade lite.

Det var så rofyllt och lugnt, förutom att fåglarna höll full konsert i björkarna.

Vi lunchade ute - tjälknöl, kokt potatis, gräddsås och vinbärsgelé.

Den här lyktan fick jag för 15 kronor på Loppisen.

All snö som vi hade har försvunnit med rekordfart. Jag som trodde att den skulle ligga kvar ända in i maj.

-----

Trevlig helg till er som tittar in!

-------

Inga kommentarer: