fredag 11 februari 2011

Egentligen ...

... vill jag att min promenadväg skall se ut så här idag, men ack nej ...
Vi har fortfarande full snöstorm och som tur är har jag en semesterdag idag, så jag slipper stoppa ut näsan utanför dörren.
Kanske ...
Jag har inte hämtat morgontidningen ännu.
Tänkte slå två flugor i en smäll och vänta tills brevbäraren har kommit med dagens post.

Skatorna som byggde så flitigt på sitt bo i början av veckan lyser med sin frånvaro.
De har nog också tappat sugen.
Min eldkorg som syntes i måndags har nästan snöat över helt.
Det syns en decimeter av den idag.
Men, jag njuter ändå idag.
Jag har småpysslat lite härhemma och känner mig nöjd och glad.
----------
Till er som kanske tittar in önskar jag en Trevlig helg och Skotta lugnt!
------

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, jag vill också ha den promenadvägen som är på första bilden. Och vi var ju på god väg, men snöstormen kom ju, inget kul.
Hulda

Roffes blogg sa...

Hej, ja du den översta bilden ser såååå skön ut. Värme! Fast jag måste säga att vinterdagarna nu i helgen som varit har varit rätt fina även om de är kalla, Hua!
Kram på dej!