tisdag 18 januari 2011

Fantasilös!

Dagarna bara rinner iväg och än så länge tycker jag inte att jag har gjort något vettigt.
Snö och kyla, regn och blåst.
Is!
Jag sandar och saltar och så har jag garderat mig med både broddar och skidstavar.
För exakt 4 år sedan var det också isigt och halt.
Det resulterade i en bruten handled och 9 månaders sjukskrivning.
Nu kanske ni förstår min inställning till IS.
En sak som gjorde mig glad idag när vi var ute med förskolebarnen var att vi fick höra talgoxens vårläte.
Tänk att man kan bli så lycklig av så lite!
----------

4 kommentarer:

bakom berget sa...

Ja det är bäst att mnar det säkra före det osäkra. Det är ju blankis överallt nu. Men visst blir man glad ända in i hjärtat när man hör att fåglarna har börjat öva på sina vårsånger. Ha en fin dag i morgon! Kram Åsa.

♥ Carina ♥ sa...

Broddar är toppen att ha på fötterna. Och visst är det härligt med fåglarnas vårsånger. Ibland blir man glad över lite som sagt.
Blir man glad över lite har man mycket att bli glad över :)
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Ojdå, heter det broddar, jag som har bloggat om mina idag och kallat de dubbar! Men det är väl kanske det man har på bilen?! Men härlig bild med hästarna iallafall...
Hulda

Carex sa...

Halkigt är det, man får gå som en gammal tant med dåliga ben över isen. Men tant kanske jag håller på att bli för nu månar jag mer än någonsin om småfåglarna. Jisses vad dom äter dom små stackarna. Sedan blev jag väldigt glad att se dessa vackra hästrumpor, otroligt söta.
Trots att det var längesedan vi hade häst så längtar jag fortfarande efter henne ibland/Kramis