onsdag 13 oktober 2010

Burr!!!

I morse var det -6.2 grader och jag fick en liten försmak av vad som komma skall.
Det var ju väldigt fint när det låg rimfrost över trädgården, men innan man har hunnit vänja sig ...
Kupévärmare med diverse tillbehör har letats fram och så har jag gjort en djupdykning i garderoben och plockat fram lite varmare kläder.
Vi är ju ute mycket med barnen på förskolan och då vill man ju inte stå ute och frysa.
Idag hade vi en fin dag, dock utan sol.
Knotten lyste med sin frånvaro och det var tur för förra veckan höll vi på att bli uppätna.
--------------------

3 kommentarer:

Magdalena sa...

takk for hyggelig hilsen..
så nydleelig bilde dere har virkelig hatt besøk av kong vinter!!
vakker musikk her hosdeg..
klem,magny

Black Iris sa...

Men herregud, har inte knotten gått och lagt sig vid det här laget.
Det börjar bli kyligare här hos oss också och någon morgon har vi haft minus-grader men idag har solen skinit och när jag var ute på min hundpromenad hade jag bara en tunn tröja på mig.
Det smäller väl bara till vilken dag som helst.

Kram Maidi

Roffes blogg sa...

oj har det varit så kallt som minus sex...
Men frost är väldigt fint!
Kram på dej.
http://mibfilosoferar.zoomin.se