måndag 9 augusti 2010

Städning ...

... i trädgården - det var verkligen nödvändigt!
Jag har numera inte mycket till rabatter och tycker att de mer ger mig dåligt samvete än lycka.
Under senare år har jag för det mesta planterat i krukor och tycker att det är ganska praktiskt.
Tyvärr har en del blommor som inte tycker om att stå i regn och rusk blivit fula och det blev en hel del som jag kastade. Måste erkänna att det genast såg mycket trevligare ut när jag hade sorterat bort det som inte såg så bra ut.
Känner mig nöjdare nu och har beslutat mig för att nästa år skall jag inte plantera så mycket.
----------

2 kommentarer:

Black Iris sa...

Ja städning i trädgården är inte lika roligt som det är att feja på våren.
Allt som måste rensas bort och krattas den här tiden känns vemodigt och trist.

Kram Maidi

Bodil sa...

Samma här. Krukorna är inte så fina efter allt regnande. Skulle varit ute och städat undan idag, men jag fick stanna inne pga regn. Och så lär det bli flera dagar framöver. Inte kul.
Kram Bodil