onsdag 7 juli 2010

Lillsemester

En sådan här stuga hyrde vi 2 nätter

Lax och romsås - jättegott

Kycklingspett chilisås - gott, men "hot"

Fina båtar i Strömstad, men inget jag längtar efter

Eftersom jag älskar stenar var jag tvungen att fota detta

Bild från Syd-Koster

Ååh, dessa vackra solnedgångar ...
----------------
Vi har varit på lillsemester i Strömstad.
Första dagen strosade vi bara runt och åt god mat på kvällen.
Andra dagen tog vi en båttur till Syd-Koster och där hyrde vi varsin cykel och cyklade runt i omgivningarna. Vi besökte ett ställe som hette Koster Trädgårdar, där man kunde strosa runt bland olika sorters grönsaker i fina bäddar. Svarta höns och kaniner i burar kunde man beskåda också om man ville - och det ville jag.
På Koster åt vi pannbiff med lök och det var nog den godaste pannbiff jag ätit någonsin.
När vi kom iland igen i Strömstad, så köpte vi med oss färska räkor, som ju är ett måste när man är där. Väl hemma i stugan igen, så åt vi upp "dyrgriparna" och drack lite gott. Sedan somnade vi gott!
Tilläggas kan att stugans placering, enligt min mening, inte hade det bästa läget, trots att vi nog hade bästa utsikten. Allra högst upp på klipphällen stod den och det var inte det lättaste att med mina gamla knän ta sig upp och ner mellan skrevorna. Bergsget skulle man ha varit!
----------------

1 kommentar:

bakom berget sa...

Va mysigt ni har haft det. Lax o räkor...Mums!
En gång för länge sen, bodde vi en natt i en stuga högt uppe på ett berg i Strömstad. Det är vackert där. Jag håller mig hemma denna semester tror jag. Ha det gott! Kram Åsa.