tisdag 20 juli 2010

Källarfynd

När det är för varmt uppe i huset, då går jag ner i källaren och kollar om det finns något som behöver slängas. Där är det svalt och skönt.

Efter att jag hade rotat runt lite bland grejerna, så hittade jag en liten träask med lock.
I den låg det en massa småmynt som hade lite år på nacken.
Antagligen kommer asken från svärmor, för hon sparade på det mesta.

Tittade igenom mynten och hamnade som vanligt i funderingar om i vems eller vilkas fickor dessa hade legat.

Smutsiga var de, men man skall kanske inte rengöra gamla mynt.

De har väl inte något större värde, men det är ändå roligt att behålla dem.

Jag kommer nog att låta mynten ligga i sin träask och ställa undan dem uppe i huset istället, så att de inte blir bortstädade vid nästa källarstädning.

För mig kändes det som att jag hade hittat en skatt.
Inget värd egentligen, men för mig!
----------------

3 kommentarer:

Black Iris sa...

Hoppas att det kommer fler varma dagar så du kan gå ner i källaren och rota lite. Vem vet du kanske sitter på en förmögenhet.

Kram Maidi

bakom berget sa...

Va kul att ha såna gamla mynt kvar. Jag tycker dom är fina.
På tal om fin....vet du, den lilla nallen som du har i högerspalten...en sån har jag oxå, med likadan blå tröja. Jättesöta, är dom!
Ha det så bra! Kram Åsa.

UllaMona sa...

Vilken skatt...jag har också en ask med gamla mynt som min farmor sparat...
Kram