lördag 12 juni 2010

Lite av varje







Idag tycker jag att det känns lite rörigt här hemma.
Eller rörigare än vanligt.
Frukosten intog jag i lugn och ro, men sedan när de andra vaknade var det slut på lugnet.
Helt plötsligt skulle det städas inomhus, målas köksbord i köket och och röjas sly i skogen ner mot sjön. Puh!
Maken målade köksbordet, yngsta dottern dammsög och torkade golv och sedan gick hon ut och började röja med röjsågen.
Jag hittade till slut min plats i röran och tog hand om veckans tvätt och gjorde en storstädning av badrummet.
Var först lite allmänt irriterad på omgivningen, men tog mitt förnuft till fånga och fann mig i som jag tyckte alla galenskaperna. Det blev ju bra till slut.
Nu skall vi äta lite rester från frysen, lasagne och köttfärssoppa och sedan skall jag baka en kladdkaka med nötter, så vi har något till eftermiddagskaffet.
----------------

Inga kommentarer: