onsdag 30 juni 2010

I brist på annat ...

... så får det bli lite blombilder.
Den här fina rosen fick jag av min syster på midsommarafton.
---
Lite diverse växter runt trappan

Inga liljebaggar har saboterat denna blomma i år

En krypväxt som jag inte vet vad den heter.
Blir som en matta med massor med små gula blommor.

Hemma hos oss växer det allt möjligt i grusgången bl a smultron.
Jag har inte hjärta att rensa bort dem, för då tar jag ju bort en bit av sommaren.

Jag älskar stenar och jag tycker det är fint med blåa blommor.

Överbliven växt från syrrans blomaffär.
Vet inte vad den heter, men den är fin.

Ännu en växt som funnit sin plats i grusgången.
----------------

3 kommentarer:

Bodil sa...

Den cerisfärgade blomman som du inte vet namnet på är en Lewisia eller Bitterrot som den också kallas. Jag har ett antal olikfärgade Lewisior i en liten rabatt med singel överst för dom vill inte bli våta underst i bladrosetten.
Kram Bodil

Bodil sa...

Nu är det jag igen. Precis när jag skickat förra kommentaren så kom jag på namnet på den gula blomman som nästan bildar täcken. Den heter Penningblad. Blir fin att sätta i kanten på en hög kruka för då hänger den så fint över kanten. Jag har inga penningblad - är inte så förtjust i gula blommor.
Kram Bodil

Roffes blogg sa...

Åh vad fina bilder :-)