lördag 1 maj 2010

Sköna maj - Välkommen!


I morse, när jag tittade ut genom köksfönstret, trodde jag att det börjat växa tomater i mitt äppelträd. När jag väl fick på mig glasögonen, så fick jag ju se att det var massor med domherrar av det manliga könet. Naturligtvis hade jag inte kameran i närheten, för det hade varit kul att ha en bild.

Efter det satt jag med min kaffekopp vid frukostbordet och filosoferade.
Börjar jag bli gammal månntro?
Jag älskar ju att titta på och mata alla småfåglar som kommer till vårt fågelträd. För att inte tala om att jag nästan alltid stoppar en påse bröd i fickan när jag skall gå min promenadrunda.
Kanske ligger änderna vid strandkanten och väntar på den där människan som har bröd i fickan och som pratar med dem.
Är det ett ålderstecken?

HJÄÄÄLP!!!

Eller det kanske inte är så dramatiskt som jag tror?

----------------------

Inga kommentarer: