fredag 7 maj 2010

Diverse inköp



Slutade tidigt på jobbet idag.
Åkte direkt till ortens second hand och kollade in om de hade något kul som jag kunde spendera
lite pengar på. Var mest ute efter ovanliga ljuslyktor i keramik, som jag kan ha utomhus. Hittade en stor brunmelerad lykta i keramik. Den var egentligen inte vacker, men den kommer att pryda sin plats ute. Små bruna keramikskålar som jag skall plantera taklök i, två blårandiga höga porslinsljusstakar att ha på altanen, en Cultljusstake och två beige virkade dukar med jättefint mönster. Allt för 60 kr.

Efter det styrde jag kosan mot blomaffären, där jag köpte pelargoner, penséer, lecakulor och ytterkrukor att ha ute. Sedan hem för att plantera lite. Jag vågar inte plantera för mycket ute ännu, eftersom vi har haft flera nätter med minusgrader.
--------------------

Inga kommentarer: