fredag 14 maj 2010

42 meter


Idag har det regnat mer eller mindre mest hela dagen.
När jag satte mig i bilen på förmiddagen för att åka till äldsta dottern och hjälpa till med lite flyttbestyr, så regnade det så trafiken nästan stannade upp.
Väl framme i sta´n, så plockade jag fram strykjärnet och började stryka gardiner.
Egentligen tycker jag inte om att stryka dylika ting, men idag var jag bara glad att jag kunde och fick hjälpa till. 42 meter allt som allt.
Vi tog faktiskt en paus och jag blev bjuden på risoni med grönsaker och lax med en kall sås gjord av creme fraiche och något sådant där pulver som man har när man skall dippa grönsaker. Vi hade glömt att köpa ingredienser till såsen, så man tager vad man haver och det blev en smaksensation. Kanske var det alla E-127 och allt vad det heter som gjorde susen.
--------------------

Inga kommentarer: