lördag 10 april 2010

Loppis igen!


Igår köpte gubben färg till köksbordet som vi inhandlade på loppis för 14 dagar sedan. Han kom hem med en burk som det stod råvit på och jag var naturligtvis inte nöjd eftersom jag hade önskat en ljust grå färg. Bordet är ovalt, 120x170 cm och jag var rädd för att om bordet blev vitt, så skulle det se så stort ut och det skulle samtidigt bli jobbigt för ögonen när solen skiner in genom fönstret. När gubben har målat färdigt bordet är det min tur att låna penseln och ge samma färg till diverse pinnstolar som vi har samlat på oss. När vi ändå hamnade i sta´n för att byta färgburk, så passade vi på att kolla in Pingstkyrkans loppis igen. Denna gång blev de inte något möbelköp, utan vi nöjde oss med en bok av Bo Baldersson, en vit virkad duk och ett litet järn som jag skall riva apelsin- och citronskal med.
Innan vi åkte hemåt igen, gjorde vi en vända ut i skärgården och kollade lite. Hamnade ute vid Picasso-statyn, där vi inmundigade varsin äggmacka med ansjovis och en kopp kaffe. Gott! Men, vilket blåsväder det var. Vi hade satt på oss vårjackorna och höll på att frysa ihjäl.
---------------------------------------------------

Inga kommentarer: