fredag 2 april 2010

Låååångfredag!


Ja, då var det Långfredag och den dagen för speciella minnen med sig både från det jag var yngre och till år 1973. På denna "långa" dag brukade min mamma säga att nu städar vi källaren och det blev nästan till en tradition när jag var i 10 - 15-årsåldern. Men..., det var inte betungande på något vis, för vi hade faktiskt roligt när vi satt där nere i källaren och pratade på varsin gammaldags resväska. Källaren var bara ett sådant där förråd som finns i hyreshus, så det var ju inte stort, men varje år så hade det fyllts och behövde städas. Vi sorterade och kastade och skrattade åt alla gamla minnen vi sparat. En del kul saker stoppade vi in igen, så att vi skulle ha något att skratta åt nästa gång vi skulle städa.
År 1973 var det Långfredag den 20 april och då träffade jag min käre make på ortens dansställe.
Den dagen småsnöade det och var inte något vidare väder, så jag tvekade över om jag skulle gå eller inte, men som tur var gjorde jag det och det är alltså 37 år sedan.
---------------------------------------------------

Inga kommentarer: