onsdag 14 april 2010

Fullt ös ...


Ja, idag är det en sådan där dag som jag är ledig från jobbet. Blev inspirerad av min mailvän från Katrineholm som skrev att hon hade städat sitt uterum. Det var inte svårt att gå upp tidigt eftersom solen sken för fullt in i sovrummet. Åt frukost och sedan var det fram med dammsugare och svart sopsäck. Eftersom vårt uterum har morgonsol, så var det redan 22 plusgrader. Vilken morgon! Arbetslusten var enorm. Fullt ös!!! Fyllde sopsäcken med diverse bråte som jag inte vet vart det kom ifrån, men det måste ju vara jag själv som ställt dit det. Vet inte hur många gånger jag städade bort björkfrön förra året, men de hade lyckats invadera mitt uterum igen. Antagligen har de legat gömda tills höststormen satte in. Nu ser det ganska fint ut och jag plockade fram sittdynorna till möblerna, så att det skall kännas lite trevligare att sitta där ute.
Efter detta stordåd som tog en och en halv timme, var det dags att springa över med dammsugaren inne. Lite fikapaus efter det och sedan ner i källaren och såg över vilka blommor som överlevt vintern och som var lämpliga att ställa utomhus. Jag har murgrönor och taklök i krukor, så de fick komma ut i solskenet.
Dagens sena lunch fick bli en tjockpannkaka eftersom jag är själv hemma och när ändå ugnen var varm, så satte jag in en sockerkaka med kokos. Kan vara gott att ha till fikat ikväll.
----------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: