söndag 21 mars 2010

Söndagsbesök





----------------------------------------------------------------------------------
Ja, då har vi avverkat ännu en dag med besök. Idag kom äldste sonen med fru och två barn. Jag var lite svårstartad imorse, så när de kom klockan 10 hade jag inte hunnit förbereda så mycket. Hade idétorka när det gällde matval, men det fick bli lasagne och en enklare form av fetaostsallad. Till efterrätt blev det fruktsallad och glass. Barnen tyckte bäst om efterrätten.
Allt tar ju sin tid, men vi har suttit och pratat och jag har läst saga för barnen, Pettson och pannkakstårtan. Pettson är min favorit bland barnböckerna och jag läser dem så gärna.
Under en större del av dagen har det snöat, ca 1 dm, men i eftermiddag blänkte det upp lite. Det har varit plusgrader, men nu ikväll är det 10 minusgrader.
Det har varit en trevlig, men intensiv helg och farfar och farmor har fått många go´a kramar av alla sina barnbarn. Det är tur att vi har dem.
---------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: