tisdag 2 mars 2010

Droppen dripp ...


Åh, vad jag längtar efter takdropp, samtidigt som jag oroas över att vi skall få in vatten genom taket, för det är takdropp på utsidan jag vill ha och inte på insidan.
Solen skiner så fint idag och värmer där det är lä, men annars är det lite kyla i vinden. Inatt hade vi 16 minusgrader. Tänk när man får ta med sin kaffekopp och sätta sig på trappan och fika. Det är något att längta efter.
Idag känns det som att jag håller på att bli förkyld. Inte kul. Fick väl någon okänd bacill när vi var ute bland mycket folk i helgen. Dagisbacillen är jag immun emot vid det här laget.
Magen kurrar som vanligt och det blir nog att jag gör en liten tjockpannkaka till mig för maken jobbar och kommer inte hem förrän imorgon.
----------------------------------------

Inga kommentarer: