fredag 19 mars 2010

Dimmiga dagen


Ja, idag har det varit mulet hela dagen och nu har dimman lagt sig tjock. Ser inte så muntert ut, men det gör inte så mycket för nu har det börjat att tära på snön. Det har småregnat också, så det har blivit ganska halt på sina ställen. Skall skicka ut gubben för att sanda, när han kommer hem från jobbet.
För övrigt har jag lagat en stor gryta med köttfärssoppa sedan jag kom hem från mitt arbete. Soppa är gott när det är lite ruggit ute och som tur är älskar min gubbe soppa. Brukar koka en rejäl gryta, så att jag kan frysa in och ta fram vid tillfällen när jag vill vara lite lat.
----------------------------------------------------

2 kommentarer:

Roffes blogg sa...

Det är så härligt att komma in på din sida för då börjar det spela musik :-)
Och alla vackra bilder är helt otroliga.
En helt underbar blogg du har!
Man får ro i själen på nåt vis.
Stor kram!
från http://mibfilosoferar.blogg.se
Köttfärssoppa är gott.

Äppelblom sa...

Tack snälla Mib för kommentaren. Den gjorde mig så glad.
Kram