söndag 21 februari 2010

Idas vintervisa


"Å, nu så vill jag sjunga att vintern är för lång och jag är sur och grining och hatar långkalsong ..."
Om det inte hade varit försent så skulle jag gå i ide nu och vakna först när solstrålarna värmer upp öppningen till min jordhåla. Just nu visar termometern på 22 minusgrader. Usch å fy!!!
För övrigt idag har det varit en bra dag. Solen har visat sig på en klarblå himmel och äntligen kom mina små barnbarn och hälsade på. Vi åt köttfärssås och pastasnäckor och till efterrätt hade vi hallonpaj med vaniljsås. Jag läste saga för dem och så lekte de med farmors leksaker. Allt var frid och fröjd och vi hade så mysigt, trots att lilltjejen hade problem med ena örat. Hoppas hon mår bättre imorgon.
Imorgon börjar sista veckan på denna månad. Vart tar tiden vägen?

Inga kommentarer: