måndag 1 februari 2010

Ännu mera snö ...




I morse var det inte lätt att ta sig till jobbet för många. Det hade nämligen snöat massor under natten och plogbilarna hade inte hunnit med att ploga. Det var spårigt och slirigt och inte alls kul att köra, trots att jag bara har några minuters bilväg till jobbet. Mer snö kommer det de närmaste dagarna. Visst är den vita snön fin, men nu har vi fått lite väl mycket. De största snöhögarna blir väl liggandes kvar till midsommar, kan man tänka.
För övrigt har det varit en lite stökig dag på jobbet. Barnaskaran är alltid extralivlig på måndagarna.
Nu ikväll har jag suttit vid datorn och kollat en blogg som två förskollärare har gjort. De har lagt ut en massa tips och idéer, som jag skall fortsätta kolla på. Den var jättebra med mycket kul saker, som jag kanske kan ta med till mitt jobb.
********************

Inga kommentarer: